Les cartes són sobre la taula i, davant la cita electoral que s'aproxima, sembla que tothom voldrà formar-ne part dipositant el seu vot. Segons el resultat del sondeig realitzat per l'empresa GAD3, la participació dels votants en aquesta ocasió arribaria a nivells de rècord (per sobre del 80%). Els resultats, quant a percentatges de vot dels partits, donaria com a vencedor a Esquerra, amb més d'un 29% de les paperetes, seguida de Ciutadans, que arribaria al 21%.
Segons les dades aportades per l'estudi —realitzat per a La Vanguardia—, el total d'escons sumats entre les formacions independentistes (Esquerra, PDeCat i la CUP) es quedaria per sota de la majoria absoluta, concretament, a dos de distància. Això es deuria al fet que, tot i l'impuls rebut per Esquerra, aquest no seria suficient per compensar el descens sofert per PDeCAT i la CUP. Els independentistes es quedarien en 66, per 68 necessaris.
Per darrere dels republicans i Ciutadans estarien els socialistes, que veurien com la confiança de l'electorat augmentaria fins a situar-los en els 20 escons. El PDeCat, per la seva banda, faria evident la seva deriva i se situaria en quarta posició, amb poc més d'un 10% dels sufragis.