Catalunya Diari

Les escoles catalanes centren les activitats del 8-M en el respecte

A Manresa i Lleida els alumnes han treballat amb contes i poemes les desigualtats de gènere
La Míriam Fellah, de 12 anys
La Míriam Fellah, de 12 anys, amb el poema que ha escrit titulat 'Jo no vull' amb motiu del Dia de la Dona | LleidaDiari.cat

Les escoles catalanes s'han bolcat aquest 8 de març amb el Dia de la Dona, amb activitats que fomenten el respecte i la posada en valor de la dona en la societat així com en donar a conèixer les desigualtats de gènere, d'abans i d'ara, i lluitar per erradicar-les. A l'escola Frederic Godás de Lleida, per exemple, els alumnes de primària han parlat de la doctora lleidatana Martina Castells, perquè va ser una de les tres primeres dones de l'Estat a llicenciar-se, l'any 1882, en Medicina i de les dificultats a què es va afrontar per aconseguir-ho.

 

A l'escola Sant Ignasi de Manresa, els alumnes han utilitzat els contes i els poemes per detectar i analitzar les diferències entre homes i dones. Al Frederic Godàs han fet vaga un 65% del professorat del cicle superior i al Sant Ignasi un 30%.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

'Jo no vull', un poema d'una nena de 12 anys de Lleida

La Miriam Fellah, estudia al Frederic Godàs de Lleida, acaba de fer 12 anys i ha escrit un poema titulat 'Jo no vull', amb motiu del Dia de la Dona. «Jo no vull que diguin que les dones són menys fortes, ni que els homes ens tanquin les portes. Eliminar el masclisme és un dels nostres reptes, cosa que els homes ho tenen com un dels seus defectes. Jo no vull que quan vegin una dona un partit arbitrar, l'insultin i li diguin que se'n vagi a fregar. La igualtat hem d'aconseguir, i tu, que t'uneixes a mi?», són alguns dels versos d'aquest poema que ha arrencat els aplaudiments dels seus companys.

 

L'Abril Hernández, per la seva banda, ha portat a l'escola el llibre 'Contes de bona nit per nenes rebels'. Explica la història de cent dones i, per l'Abril, una de les històries que més li ha agradat és la de la Frida Kahlo perquè «no li importava anar lletja sinó creure en ella i en els seus somnis», destaca.

  

  

La directora de l'escola Frederic Godàs de Lleida, Maria José Castelló, ha explicat que al cicle superior, el seguiment de la vaga ha estat d'un 65% entre el professorat i d'un 50% en els alumnes. Al cicle inicial, els alumnes estan de colònies i al cicle mitjà han faltat 2 o 3 alumnes per aula, ha afegit. Castelló destaca que se celebri el Dia de la Dona, tot i que reconeix que tant de bo no existís perquè «això significaria que la situació està normalitzada»
Una classe de l'escola Frederic Godàs, mig buida per la vaga
Una classe de l'escola Frederic Godàs, mig buida per la vaga del Dia de la Dona | LleidaDiari.cat

 

 

Poemes per reflexionar

A l'escola Sant Ignasi de Manresa també s'ha viscut una jornada diferent. La directora del centre, Montse Martí, explica que s'ha optat per fer reflexionar a l'alumnat «sobre la importància de les dones de la seva vida». Així, de la mateixa manera que ja van fer l'any passat, han fet poemes per a les seves mares i s'han llegit contes. «De petits no fan distincions però és important la informació que els hi donem nosaltres», ha dit la mestra, tot apuntat al fet que «potser és important que els hi expliquem els contes d'una altra manera més enllà de les princeses maques i els prínceps valents».

 

A l'escola manresana han fet mestra vuit mestres d'un claustre que ronda la trentena, entre els quals «hi ha algun home», ha dit Martí, que reconeix que segurament el fet que aquest curs «hi hagi hagut tantes vagues» pot haver influït en el fet que el seguiment «no hagi estat tan elevat».

 



Comentaris

envia el comentari