Ajut humanitari a la Mediterrània, micromasclismes, perspectiva de gènere i canvi climàtic són els temes triats enguany per l'alumnat de les matèries Continguts propis de l'educació física II i Expressió corporal a l'educació infantil de la Universitat de Lleida (UdL) per intentar «copsar el cor» de la ciutadania.
Ho faran aquest dimecres, de les 18.00 a les 20.00 hores del vespre a l'Eix comercial de Lleida, amb performances d'entre cinc i deu minuts de durada al voltant d'aquestes temàtiques que han estat treballant el darrer trimestre de la ma de la professora de Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, M. Carme Jové.
'Petites performances per copsar el cor', és el títol escollit per aquestes accions que tindran lloc simultàniament a la Plaça Paeria (micromasclismes), Plaça sant Francesc (perspectiva de gènere), Baixada de la Trinitat (ajut humanitari a la Mediterrània) i carrer del Carme/Diputació (canvi climàtic).
En total són prop de 120 estudiants del grau d'Educació Infantil en Gestions Creatives, i dels dobles graus en Educació Infantil i Primària i en Educació Primària i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport que participen en l'activitat. Pretenen recollir donatius que destinaran a l'ONG Proactiva Open Arms, dedicada a protegir les persones que intenten arribar a Europa per mar fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.
No és el primer cop que alumnat de Jové treballa en projectes educatius de compromís social. Així, el 2006 l'estudiantat va presentar una coreografia a favor d'un projecte de cooperació de Mans Unides per a l'envasament i canalització d'aigua a Bakou (Camerun).
Més notícies: