Els radars en cascada, el nou mètode per multar l’excés de velocitat

El nou mètode en cascada s'implementa, ja que els radars són menys efectius quan els usuaris coneixen la seva posició

El nou mètode en cascada s'implementa, ja que els radars són menys efectius quan els usuaris coneixen la seva posició | Mossos d'Esquadra

 

A tot el territori català podem trobar radars fixos en diferents punts. Tanmateix, molts conductors ja coneixen la posició exacta de la majoria d’ells, i aquest fet suposa un problema, ja que el mètode per controlar la velocitat no acaba sent completament efectiu. Els usuaris només abaixen la seva velocitat en aquests trams concrets on saben que hi ha un radar. Ara, però, per tal d’evitar aquesta situació, les autoritats volen implementar un nou mètode, conegut com a 'radars en cascada'.

 

 

Els radars en cascada, la suma d'un fix i un mòbil

La solució per evitar que els conductors no augmentin la velocitat un cop han passat un radar fix és posar-ne un altre de mòbil uns metres més endavant. És a dir, els radars en cascada són la suma dels dos tipus que ja es fan servir actualment a les carreteres. El conductor que excedeixi la velocitat permesa i que únicament la disminueix pel radar fix es pot trobar inesperadament un altre radar mòbil, que finalment l'acabarà multant.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Aquest nou mètode ja ha estat aplicat durant la Setmana Santa. Concretament, ho ha fet la Policia Foral a Navarra, segons ha comunicat a través de 'Navarra.com'. El que busca la policia és enxampar tots aquells conductors que excedeixen el límit de velocitat permès, fins i tot quan només la disminueixen en un tram amb radar.

 

Los conductores se encontraran primero con un radar fijo y después con el móvil

Els conductors primer trobaran un radar fix i, més endavant, un de mòbil | Catalunya Diari

 

Volen reduir els accidents

L’objectiu d’aquest nou mètode és evitar més accidents de trànsit i conscienciar als usuaris de les carreteres que circular a una velocitat superior a la permesa no és una opció acceptable. Ara per ara, però, només s’ha aplicat a Navarra gràcies al fet que el fiscal de Seguretat Viària de la comunitat ho va demanar.

 

En aquest sentit, la DGT encara no s’ha pronunciat al respecte, així doncs aquest nou mètode per controlar la velocitat dels conductors pot ser una mesura puntual o una prova que finalment acabi estenent-se a totes les comunitats, inclosa Catalunya.