Fira de Lleida treballa per potenciar els seus salons i crear-ne de nous

300.000 persones han visitat els certamens de Fira de Lleida i han obtingut un 86% d’ocupació durant el 2018
Reunió del Patronat de Fira de Lleida
Reunió del Patronat de Fira de Lleida | LleidaDiari.cat

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha presidit la primera reunió del Patronat de Fira de Lleida com a Paer en cap, en què s'ha acordat impulsar una nova estratègia comercial pel Saló del Turisme de Muntanya, la internacionalització d'Expotren i potenciar fires com Petitàlia i ha copsat l'ampli consens pel desenvolupament del Pla Estratègic de Fira de Lleida.

 

300.000 persones han visitat els 21 certàmens de Fira de Lleida que s'han celebrat durant l'any 2018 a Lleida, fet que suposa un 86% d'ocupació de l'espai firal. En la reunió del Patronat de Fira s'ha presentat així mateix el pressupost de Fira de Lleida per al 2019, de prop d'1,9 M€, any en què es preveu un balanç positiu de 247.000 €.

 

Pel que fa al balanç econòmic dels anys 2017 i 2018, el bienni ha donat 197.000 € de benefici sumant els 320.000 € positius del 2017 als 123.000 € negatius del 2018 (el funcionament econòmic de Fira de Lleida es comptabilitza en biennis, en els quals el dèficit dels anys parells es compensa amb el superàvit dels anys senars, en els quals té lloc Municipàlia).

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Impuls a les fires, internacionalització i cerca de noves oportunitats

El Paer en Cap i president del Patronat de Fira de Lleida, Fèlix Larrosa, ha informat de les noves línies que s'impulsaran des de la institució firal per potenciar les fires i millorar el seu posicionament i, en aquest sentit, s'ha acordat impulsar una nova estratègia comercial pel Saló de Turisme de Muntanya i treballar per a la internacionalització d'Expotren.

 

També s'ha acordat crear diversos grups de treballs específics en el si de la Fira: un comitè de Projectes estratègics que ha de pivotar sobre el sector empresarial de Lleida «que permeti detectar nou productes firals o noves aliances tant de caràcter intern com extern i sobretot que la institució firal treballi pensant en les noves oportunitats que es poden generar. Li hem encomanat al Director General que es recuperi el paper dels comitès organitzadors específics, fires fortes com Sant Miquel, Municipàlia recuperaran la figura comitè organitzador, que ja existia, per facilitar les aliances de caràcter intern i posar damunt de la taula situacions, oportunitats, estratègies... que han de tenir cadascun dels productes firals de la ciutat». Es crearà un grup de treball, integrat per persones nomenades pels patrons de la Fira, dedicat específicament al Pla Estratègic de Creixement de la Fira.

 

 

El pla estratègic de Fira de Lleida, una oportunitat històrica

Pel que fa al nou Pla Estratègic de Fira de Lleida, el president del Patronat, l'alcalde Fèlix Larrosa, ha explicat que s'ha rebut molt positivament perquè hi ha un consens generalitzat que la proposta d'ubicació del nou recinte firal és una oportunitat històrica. El Paer en Cap ha destacat que «el nou desenvolupament de la ciutat aconsella que es pugui generar un nou recinte modern i competitiu d'unes dimensions importants i s'ha d'aprofitar. Tenim la necessitat com a ciutat de guanyar m2 de parc i la proposta d'alliberar 45.000 m2 de Camps Elisis més dels que ja tenim.

 

També s'ha comentat la gran centralitat que tenen els terrenys en què volem desenvolupar el projecte. Tenim un palau de congressos davant i s'hi poden establir sinèrgies importants». Larrosa també ha destacat que amb el nou pla estratègic s'ordena el barri de Cappont : «Vull que s'acabi Cappont de forma ordenada, que tinguem un parc molt més gran, un gran central parc que ha de tenir la ciutat, i cal recordar que els terrenys on hi ha els pavellons són o de la Fira o de l'Ajuntament i han de contribuir a les noves inversions que es puguin fer en aquest recinte firal. El salt qualitatiu que plantegem ens permet ser més competitius. Genera sinèrgies positives respecte al territori».

 

El nou recinte «generarà un quadre econòmic positiu»

El nou recinte «generarà un quadre econòmic positiu» gràcies als ingressos derivats de la seva activitat, d'una banda, i a l'aprofitament urbanístic dels terrenys corresponents als actuals pavellons, de l'altra. L'alcalde ha incidit en què aquesta operació «farà més competitiva la ciutat», amb un recinte firal que podrà acollir grans esdeveniments culturals i socials.

 

El Patronat de la Fundació Fira de Lleida (format per l'Ajuntament de Lleida, la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, la Diputació de Lleida i la Generalitat de Catalunya) s'ha reunit a Mercolleida per tal d'aprovar els comptes anuals de l'exercici 2018 i els pressupostos del 2019, a més de fer balanç de les activitats celebrades l'any passat.

 



Comentaris

envia el comentari