Asaja repartirà 15.000 peces de fruita a la 64a Fira de Sant Miquel

La iniciativa està impulsada per l'associació d'empresaris agraris amb la col·laboració de Fira de Lleida
Representants d'Asaja, de Fira de Lleida i de la Paeria | LleidaDiari.cat

Asaja Lleida repartirà unes 15.000 peces de fruita entre els visitants de la 64a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i 33a d'Eurofruit, certàmens que tindran lloc del 27 al 30 de setembre a la capital del Segrià. La iniciativa s'emmarca en la campanya de promoció de la fruita dolça «Un dels nostres tresors», promoguda per l'organització agrària en col·laboració amb Fira de Lleida. Així, tots els visitants rebran una bossa amb diferents varietats de fruita (pomes, peres i préssecs o nectarines) que podran recollir en els estands que s'instal·laran als accessos del recinte firal. La campanya l'han presentada aquest dilluns Pere Roqué, president d'Asaja Lleida; Oriol Oró, director de Fira de Lleida, i Joan Queralt, regidor d'Hàbitat Rural i la Sostenibilitat de l'Ajuntament de Lleida.

 

L'objectiu principal de la campanya és promocionar i fer valdre el sector de la fruita dolça de Lleida. Per aquest motiu, les bosses aniran acompanyades d'un tríptic informatiu amb les principals xifres de producció de fruita d'os, poma i pera, segons ha explicat Roqué. A la vegada, s'ha realitzat un espot per donar a conèixer la campanya que es difondrà a través de les xarxes socials i mitjans locals el qual també pretén animar a visitar la pròxima edició de la Fira de Sant Miquel. Roqué ha afirmat que «Fira de Lleida havia sigut el motor expositor de fruita dolça des dels seus inicis i en els darrers anys havia passat a segon pla a causa de la transformació de les explotacions de la plana de Lleida». Per això, des de l'organització agrària volen valorar amb aquesta campanya la necessitat que la fruita «segueixi sent protagonista» a Sant Miquel.

 

Davallada del consum de fruita dolça

D'altra banda, el responsable d'Asaja Lleida ha remarcat la davallada del consum de fruita dolça dels darrers anys, que se situa en el 12% a l'Estat, en més del 8% a Catalunya i en un 4% a Europa. «Això suposa que moltes de les persones no mengen una peça de fruita en tot l'any» i, en aquest sentit, per Roqué, «no s'entén que des d'Europa no es facin campanyes per incentivar el consum de fruita». «La producció de fruita dolça crea evolució econòmica, evolució personal i sobretot un treball molt digne com és anar a collir un quilo de fruita», ha assenyalat.

 

Per la seva part, Oriol Oró ha exposat que «fa molts anys la Fira de Sant Miquel era la fira per excel·lència d'exposició de fruita, hi havia un pavelló de demostració de la fruita que es produïa a les terres de Lleida, però amb els pas dels anys havia anat canviant», ha reconegut el director firal. «Creiem que el pes del sector fructícola a Lleida i a la província és molt rellevant i que ha d'estar representat a la Fira de Lleida i aquesta campanya conjunta amb Asaja Lleida n'és el fruit», ha afegit. Per la seva banda, el regidor Joan Queralt ha traslladat el suport de la Paeria a iniciatives com aquesta perquè la fruita dolça torni a tenir un paper principal dins la Fira de Sant Miquel.



Comentaris

envia el comentari