Catalunya Diari

El Govern allargarà fins a Lleida el desviament obligatori de camions de l'N-240

A partir d'aquest dimecres, coincidint amb l'alliberament del peatge a l'AP-2

El director de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat aquest dilluns als alcaldes i membres de la Plataforma Prou Morts a l'N-240, que el Govern allargarà fins a Lleida el desviament obligatori de camions d'aquesta via cap a l'AP-2.

La mesura entrarà en vigor a partir de dimecres 1 de setembre, coincidint amb l'alliberament dels peatges de les autopistes estatals a Catalunya. Segons Gavín, la decisió no s'havia pres fins ara atès que l'Estat havia d'abonar més diners en concepte de bonificacions, però ara, el problema desapareix amb l'aixecament de barreres. 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Gavín també va defensar davant dels alcaldes un «model europeu» amb relació a la possible implantació, en el futur, d'una vinyeta, tot i que aposta per fer-ho amb «igualtat».

Pla obert de camions circulant per l'N-240 abans d'arribar a la rotonda de Margalef, al terme municipal de Torregrossa
La Generalitat allargarà fins a Lleida el desviament obligatori de camions de l'N-240 | LleidaDiari.cat

 

Les conseqüències que tindrà per als municipis de la zona l'alliberament de l'autopista

La Plataforma s'ha reunit aquest dilluns amb representants del Govern per abordar les conseqüències que tindrà per als municipis de la zona l'alliberament de l'autopista. A la trobada també s'hi havia convidat representants de l'Estat, però van declinar la proposta.

Els integrants de la Plataforma van insistir a defensar, malgrat l'alliberament del peatge de l'AP-2, la necessitat de duplicar l'actual N-240 per reduir els alts índex de sinistralitat així com en la creació de nous accessos que facin més permeable l'autopista.

Gavín va explicar que el fet que «caigui» el peatge, per la Generalitat és una «molt bona notícia», perquè «enterra definitivament un model històric, caduc, antic i que no dona cap resposta».

El desdoblament i l'alliberament de l'autopista són dues solucions compatibles

Segons Gavín, el desdoblament entre les Borges Blanques i Montblanc no seria eficient a causa del «paral·lelisme» entre totes dues vies, però sí que el defensa entre Lleida i les Borges a causa de la seva «complexitat, orografia, per la presència d'accessos a poblacions, pel fet que també és l'accés cap al Pla d'Urgell i per la presència d'indústria». Segons Gavín, doncs, el desdoblament i l'alliberament de l'autopista són dues solucions compatibles.


Comentaris

envia el comentari