Catalunya Diari

ICV vol una oficina municipal de mediació bancària que atengui realment els problemes de la gent amb la banca

ICV vol una oficina municipal de mediació bancà ria que atengui realment els problemes de la gent amb la banca| Redacció - Fotografia: ICV Terres de Lleida



Baches espera en els propers dies recollir aportacions en la proposta: "Volem obrir el debat sobre el tema i recollir propostes de moviments socials i partits polítics, esperant que algun dels 3 partits que hi ha al ple presenti aquesta moció al proper Ple". Segons ha explicat, aquesta oficina hauria de crear una finestreta única, on un equip multidisciplinari assessori a les famílies lleidatanes sobre tots els dubtes que puguin tenir en la seva relació amb les entitats bancàries. Especialment en desnonaments, preferents, deute subordinat, l’estafa de l’IRPH (i altres tipus d’interès bancari) o clàusules sol.

"Creiem que aquesta Oficina no s’hauria de limitar a aquesta funció, sinó que també hauria d'impulsar la creació d’un registre de lleidatans i lleidatanes afectades per la mala praxis bancària, per poder saber fins a quin punt han afectat a la nostra ciutat, i com els poders públics no han fet res per evitar-ho", ha afegit Barches. Segons l’APDEF (Associació Per la Defensa dels Perjudicats per les Entitats Financeres) Lleida és la segona demarcació amb més reclamacions per preferents a Catalunya (dels quals sol se n’ha aconseguit recuperar una quarta part). "Cal anar més enllà de la moció presentada pel grup del PSC a l’abril de 2013, i agafar un compromís veritable de defensa de les famílies afectades per aquest mal", apunta l'alcaldable d'ICV. Tot i que els desnonaments han baixat durant aquest 2014 –tres diaris- es tracta de moltes famílies (imprescindible fer el registre per saber exactament quantes) que ja han estat desnonades, i segueixen amb un deute amb els bancs impossible de tornar. En aquests casos és necessari que algú negociï amb les entitats per intentar que aquestes famílies puguin gaudir d’una segona oportunitat.

Per aquest motiu, "la segona funció que hauria de tenir l’OMMB, més enllà de l’assessorament més bàsic, és la mediació entre la ciutadania afectada i les entitats bancàries per tal d’arribar a acords. L'actual oficina que es dedica a mediar en temes de desnonaments és totalment insuficient ja que només toca un dels temes descrits i no pressiona suficientment les entitats bancàries", ha afirmat. I ha afegit: "En cas de no arribar a acords per la negació constant de les entitats bancàries, l’OMMB hauria de portar a terme la tercera funció, que és denunciar públicament aquells bancs que es neguin a negociar. Considerem que l’Ajuntament de Lleida hauria de pressionar a totes aquelles entitats que no vulguin negociar amb l’OMMB amb totes les eines al seu abast".


Comentaris

envia el comentari