Catalunya Diari

La 18 edició de Municipàlia i la 2a de d'Innocamping tanquen les portes amb balanç positiu

La 18 edició de Municipà lia i la 2a de d'Innocamping tanquen les portes amb balanç positiu| Redacció - Fotografia: ACN

La 18a edició de Municipàlia, que s'ha celebrat del 13 al 16 d'octubre a Fira de Lleida, ha tancat portes consolidant-se com a referent a nivell estatal en l'àmbit dels equipaments i serveis municipals. El certamen ha rebut uns 20.000 visitants, majoritàriament representants del món local, una xifra similar a la darrera edició del 2013.


Per la seva part, la majoria dels expositors han mostrat la seva satisfacció ja que han notat un increment dels contactes i de demanda d'informació, fet que esperen que es tradueixi en un increment de vendes en relació a la 17a edició. La fira s'ha celebrat conjuntament amb la 2a edició del saló Innocàmping, que ha consolidat el seu espai dins de Municipàlia.



L’esdeveniment firal ha registrat expositors de Portugal, França, Holanda, Canadà, Alemanya i Itàlia, així com visitants d’una vintena de països europeus, americans i africans (com Portugal, França, Holanda, Alemanya, Guinea Equatorial, Guinea Konakry, Costa Marfil, l’Argentina, Perú, la República Dominicana, Mèxic, Paraguai, Equador, Guatemala i Costa Rica).



D’altra banda, en el marc del saló s’han celebrat 40 jornades professionals, a les quals han assistit un miler de persones, mentre que a nivell de visitants s’ha assolit la xifra de 20.000 persones, procedents de totes les províncies de l’Estat i de l’estranger.


Els organitzadors han afirmat que la celebració conjunta, per segon any consecutiu, de Municipàlia i Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings i Empreses del Lleure a l’Aire Lliure) es mostra com una estratègia encertada, valorada positivament pels expositors i que permet aprofitar sinergies i obrir nous mercats a les empreses. Cal dir també que la celebració de les dues fires paral·leles representa l’esdeveniment firal amb un impacte més gran a la ciutat i als municipis de l’entorn (uns 7,5 milions de euros aproximadament).




Com a novetat destacada de Municipàlia cal esmentar la Missió Tècnica Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats, organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas, en què 20 tècnics i càrrecs de països llatinoamericans han visitat la fira per compartir experiències sobre energia, mobilitat i medi ambient. Els participants s’han mostrat especialment interessats en els equipaments de recollida i gestió de residus urbans, xarxes d’aigua i eficiència energètica en general, i han portat a terme diversos contactes amb empreses expositores d’aquests àmbits.




La 18a edició de Municipàlia i la 2a edició d’Innocamping han tingut lloc del 13 al 16 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida amb 315 expositors directes repartits en una superfície de 22.500 metres quadrats. Enguany la superfície d’exposició exterior ha crescut en un 15% respecte a l’edició del 2013, fins arribar als 2.500 metres quadrats.





Comentaris

envia el comentari