La concessionària dels radars de Lleida denuncia l'Ajuntament al jutjat i li reclama prop d'un milió d'euros

La concessionària dels radars de Lleida denuncia l'Ajuntament al jutjat i li reclama prop d'un milió d'euros| Text i fotos: ACN

 

La concessionària dels radars de Lleida, la UTE Arnó-Sice, ha denunciat a l'Ajuntament de Lleida per incompliment de contracte i li reclama prop d'un milió d'euros, segons l'expedient de radars al qual ha tingut accés el Comú de Lleida. 

El Comú ha constatat que Sice va presentar el 12 de juliol un recurs contenciós administratiu on reclama a la Paeria 938.835 euros per captures de radar i fotos de semàfor vermell no validades corresponents a l'any 2014, any en què es van instal·lar els radars a la ciutat. El plec de prescripcions tècniques on apareix que "Els límits de velocitat dels quals es realitzaran les propostes de sanció s'establiran conjuntament amb l'ajuntament de Lleida" és la base de la reclamació de la UTE. La Paeria assegura que va acordar amb la UTE multar a partir dels 65 quilòmetres per hora però l'empresa ho nega. La UTE assegura en l'expedient jurídic que va ser una decisió unilateral de la Paeria i que realment s'havia de començar a multar a partir dels 55 quilòmetres per hora, tenint en compte el marge marcat per llei.
 
Tal com recull l'expedient, la reclamació de la UTE Mobilitat es desgrana en 2 grans conceptes. El primer, 9 euros per cadascuna de les 86.521 captures no validades (amb velocitats entre els 55 i els 64 km/h) des de l'inici de funcionament dels radars fins al 31 de desembre de 2014, la qual cosa suposa un import total de 778,689 euros. La UTE, però, entén a més que segons els plecs, els radars i els semàfors haurien d'haver començat a multar abans. Per aquest motiu també li reclama un segon concepte; 9 euros per cadascuna de les 17.794 infraccions no validades de radars (amb velocitats a partir dels 65km/h) i semàfors vermells abans del 19 d'agost de 2014, amb un import total de 160.146 euros.
 
La Paeria, segons l'expedient, argumenta que va remetre un correu electrònic a la UTE el 28 de juliol de 2014 i que hi ha un altre mail que la UTE va remetre a la Paeria el 20 d'agost de 2014. L'ajuntament considera que aquests dos mails justifiquen que es multi a partir dels 65 km/h. La concessionària, en canvi, argumenta que els límits de velocitat des dels quals realitzaran les propostes de sanció "no han estat establerts conjuntament entre l'UTE i l'Ajuntament". Asseguren que "no existeix cap document on fixin conjuntament els límits" i conclouen que el mail del 28 de juliol de 2014 "no representa una fixació conjunta dels límits sinó que és una imposició unilateral de no multar per sota dels 65 km/h". Segons el Comú, la UTE, al seu informe valora que el correu del 20 d'agost de 2014 és "purament informatiu" i que "no es pot considerar una fixació conjunta dels límits ni una acceptació d'aquests".
 
Des del Comú es pregunten ara si tocarà pagar als ciutadans "una decisió unilateral de l'alcalde presa amb criteris electorals". "Quan es fa una gestió pèssima, fixant unilateralment fins i tot els límits de velocitat per criteris electorals, es recullen fruits tant amargs com aquest, un contenciós que pot costar, de moment, un milió d'euros als lleidatans", valora el regidor del Comú Carlos González. "I estem parlant només de la reclamació fins al desembre de 2014. Després venen la resta d'anys, i veurem quant acaba pujant la factura del despropòsit".
 
El Comú va presentar una moció per la transparència en radars al desembre, i C's i PP van tancar files amb el PSC per negar-se a aturar "qualsevol renegociació del contracte de radars i semàfor vermell amb la concessionària i obligar-la a l'estricte compliment del contracte signat". D'aquesta forma, lamenten des del Comú, "l'equip de govern va aconseguir el seu objectiu de seguir fent i desfent amb la concessió de radars d'esquena a la ciutadania, saltant-se un contracte signat i evitar retre comptes públicament sobre una externalització que ha demostrat ser un veritable despropòsit". El Comú també ha demanat en la darrera comissió d'Economia que l'equip de govern sigui transparent amb els seus ciutadans i faciliti la publicació trimestral de la recaptació i l'aplicació en seguretat vial de les multes per radar i semàfor vermell, tal com es va comprometre a fer en seu plenària.



Comentaris

envia el comentari