Catalunya Diari

La CUP denuncia que una de les empreses gestores de la xarxa semafòrica esta investigada per corrupció

La CUP denuncia que una de les empreses gestores de la xarxa semafòrica esta investigada per corrupció| Redacció

 



En aquest sentit, expliquen que és l’empresa que tenia un gestió municipal de les multes de trànsit de l’Ajuntament de Figueres. La sospita d’un delicte de tràfic d’influències ha suposat la renúncia del primer tinent d’alcalde de Figueres i regidor d’Hisenda, Manuel Toro (CiU) a qui els agents del servei de vigilància duanera van prendre declaració el 17 de febrer acompanyat del seu advocat.
 
Per aquest motiu, des de la CUP s'oposen de manera reiterada a la privatització dels serveis públics que duu a terme sistemàticament la Paeria. La CUP, conjuntament amb l’organització juvenil ARRAN, venen duent a terme una campanya en favor de la municipalització de les concessions de serveis públics externalitzades per la Paeria els darrers anys i demanant que l’ajuntament n’assumeixi de nou la gestió i control.
 
"Entenem que la qualitat dels serveis que presta l’administració té a veure amb la responsabilitat, la transparència i el compromís en la seva gestió pública, així com garantir la seva regularitat i continuïtat. Queda evident amb l’atorgament de la concessió, si finalment la única oferta es fa càrrec d’aquest servei, que l’Ajuntament de Lleida va en sentit oposat a aquests compromisos i, un cop coneguda la investigació a la qual esta sotmesa aquesta empresa, actua irresponsablement".
 
La portaveu de la CUP, Mariona Lladonosa, ha manifestat que "es intolerable que empreses en el centre d’investigació de trames de corrupció treballin per l’administració local".
 
La Paeria declara desert el concurs
Per la seva banda, la Paeria ha declarat desert el concurs del servei de control del trànsit i de la seguretat vial a la ciutat de Lleida, en considerar que l'única oferta presentada no s'ajustava als requisits del plec de condicions. En aquest sentit, la resolució de l'Ajuntament arriba després de constatar que la UTE que s'havia presentat al concurs, formada per les empreses Arnó-Sice (majoritàries amb un 80 % del total de la UTE) i l'empresa GRS ARC Local, no s'ha constituït i això impedeix formalitzar l'adjudicació ja que no compleix els requisits administratius que s'establien al plec.
 
A partir d'ara es convocarà un nou concurs per contractar el servei, que pretenia millorar la seguretat viària de la ciutat, amb l’objectiu de controlar el pas pels semàfors i la velocitat dels vehicles que circulin per les vies i carrers de Lleida i evitar accidents i atropellaments de vianants, instal·lant semàfors, radars, càmeres i control d’accessos, i gestionant la tramitació d’expedients.
 
Després de l'obertura de pliques, es va constatar que es complien tots els requisits tècnics però, posteriorment, es va demanar la formalització de la documentació administrativa. Aquesta mateixa setmana, el servei de Contractació de l’Ajuntament de Lleida havia resolt deixar deserta la licitació en constatar que la UTE no havia aportat tots els requisits exigits en tant en quan no s'havia constituït formalment la UTE en renunciar una de les tres empreses, en concret, GRS ARC Local, d'acord amb l'escrit presentat per les empreses majoritàries de la Unió Temporal d’Empreses.



Comentaris

envia el comentari