La nova variant sud de Lleida entra en funcionament

La nova variant sud de Lleida entra en funcionament| Redacció – Fotografia: Ajuntament de Lleida

 

La nova variant sud de Lleida s’ha obert aquest dijous al trànsit després de les obres de desdoblament i de perllongament que s’hi han dut a terme. La infraestructura comportarà la millora de les comunicacions de la ciutat, en particular als polígons, i també de la mobilitat a la Bordeta i als Magraners, donat que reduirà el volum de circulació en aquests barris.

Les obres han consistit en el desdoblament i el perllongament de la infraestructura cap a l’est. Els treballs, que han comptat amb un pressupost de 46’2 milions d’euros, han consistit en l’ampliació de dos a quatre carrils de la carretera que ja existia, entre l’LL-12 i l’N-240, i en la construcció d’un nou tram d’autovia de 4 quilòmetres fins a l’LL-11. Així, la variant sud de Lleida té ara les característiques d’autovia i una longitud de 8’5 quilòmetres.
 
A l'acte d'inauguració hi ha acudit l'alcalde de Lleida, Àngel Ros; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso, entre d'altres autoritats. Ros ha elogiat la bona feina de les sis empreses de Lleida que han integrat l’UTE que ha executat l’actuació, Sorigué, Romero-Polo, MJ Gruas, Voltes, Àrids Roma, amb una obra “excel·lent”, segons ha explicat.
 
Així mateix, ha recordat que ara cal enllaçar la variant des de l’LL-11 fins a l’A-2 i, també, consensuar i realitzar la connexió cap a l’oest. En aquest sentit, el paer en cap ha destacat la importància que té “tancar una variant” per a una ciutat que “es fa gran” i per a unes terres que “tenen projecte i tenen futur”. Ros ha expressat el desig que la variant sud sigui “una obra d’infraestructura important que reforçi la capitalitzat de Lleida en la Catalunya interior i que serveixi a les persones i al progrés de la ciutat i del territori”.