La Paeria desestima les reclamacions de la concessionària dels radars de la ciutat

La Paeria desestima les reclamacions de la concessionària dels radars de la ciutat| Redacció – Fotografia: Laura Biela

 

L’informe preliminar realitzar pels Serveis d’Urbanisme i Concessions de l’Ajuntament de Lleida ha determinat que es desestimen les reclamacions de la UTE Mobilitat, adjudicatari del contracte del Servei per a la gestió dels elements de servei públic municipal de control de trànsit i de seguretat vial de Lleida.

L’informe preliminar de concessions d’Urbanisme ha determinat que pel que fa a la reclamació de compensació per les sancions no validades estableix que “resulta determinant l’establert en la clàusula 3.1. del Plec de condicions tècniques”, on determina que “Els límits de velocitat des dels quals es realitzaran les propostes de sancions s’establiran conjuntament amb l’Ajuntament de Lleida” i “per tant, cal considerar errònia la manifestació del reclamant de que aquests límits són els establerts segons el tipus de via, la legislació vigent, etc…” . Aquest supòsit de la compensació de 9 euros per sanció no validada, determinat en la clàusula 1.17C del PCAP, “correspon a la no validació de les sancions per causes imputables a l’Ajuntament i en cap cas es pot entendre causa imputable el fet de fixar el límit de velocitat per sancionar i/o altres determinacions tècniques, que es va acordar conjuntament en diverses reunions amb totes les parts implicades”.
 
En aquest sentit cal destacar que es va fixar el límit de velocitat en el marc dels objectius de reducció de sinistralitat del Pla de Seguretat Vial. Uns objectius de reducció que s’han mostrat, segons ha declarat la tinent d’alcalde i regidora d’Urbanisme, Marta Camps, plenament efectius donat que la sinistralitat pel que fa al nombre de ferits s’ha reduït un 22,4% a la ciutat de Lleida l’any 2014. En aquest sentit ha estat important la disminució del nombre de persones que han mort per accident de trànsit a la ciutat, l’any 2013 foren 7 i l’any passat, quan els dispositius de radars i els semàfors vermells ja estaven en marxa foren 2.
 
Aquest és un primer informe sobre les peticions de la concessionària, elaborat per la regidoria d’Urbanisme i Concessions amb l’assessorament dels Serveis Jurídics i Intervenció de l’Ajuntament de Lleida, que continuaran treballant en l’informe definitiu sobre les peticions de la concessió.
 
Un cop analitzats els diferents punts que reclama l’empresa adjudicatària del servei, l’informe estableix que “l’equilibri econòmic del contracte es regula als articles 282 i següents del TRLCSP pel que fa al contracte de servei públic” i en el present cas estem davant d’un contracte de serveis, “en cap cas un contracte de gestió de servei públic, pel que es considera que la reclamació no pertoca”. 
 
L’escrit de la concessionària adreçat a l’Ajuntament també feia referència a la utilització del vehicle amb radar embarcat, en aquest sentit “cal manifestar que el plec estableix l’obligació del contractista a posar-lo a disposició de l’Ajuntament”, però en cap cas determina que s’hagin de dur a terme un nombre mínim de captures d’infraccions, pel que estima que “no procedeix la reclamació de cap compensació econòmica per aquest concepte”. 
 
La UTE també sol.licitava agilitar la tramitació d’expedients en via executiva i en aquest sentit “no hi ha constància que el departament corresponent de cap retard en la tramitació dels procediments de constrenyiment”.