Catalunya Diari

La Paeria ultima la posada en marxa d'un servei regular de taxi compartit per millorar la mobilitat a l'Horta

Unes 150 persones participaran dissabte al 1r Congrés de l'Horta de Lleida per debatre sobre els usos d'aquesta zona rural de 19.000 hectàrees
Imatge de l'Horta de Lleida | LleidaDiari.cat

La Paeria ultima la posada en marxa d'un servei regular de taxi compartit per millorar la mobilitat a les partides de l'Horta de Lleida que queden més allunyades dels principals eixos de comunicació. Ho ha explicat aquest dijous el tinent d'alcalde i regidor de l'Hàbitat Urbà i Rural i la Sostenibilitat, Félix Larrosa, durant la convocatòria per fer balanç del Pla Operatiu de l'Horta 2015-2017, un pla que, segons Larrosa, ha posat en marxa més de 200 actuacions en infraestructures, dinamització econòmica i planificació per millorar una zona rural al voltant de l'àrea urbana de la ciutat que abasta 19.000 hectàrees i on hi ha empadronades 5.000 persones. 

El balanç també s'ha fet dos dies abans del 1r Congrés de l'Horta de Lleida, que està previst que dissabte reuneixi unes 150 persones a la Llotja per debatre sobre el Pla d'Usos de l'Horta, el document on es descriuen i proposen les accions a desenvolupar-hi els anys vinents per protegir i potenciar l'activitat agrària. De les conclusions del Congrés n'han de sortir aportacions que quedin recollides tant al nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) com a l'ordenança específica per a l'Horta que es vol aprovar abans que acabi aquest mandat.

 

Larrosa ha puntualitzat que del Congrés també en sortiran qüestions que s'hauran d'abordar amb altres administracions perquè no són competència de l'Ajuntament. És el cas de les construccions en terrenys no urbanitzables considerades il·legals per la Generalitat perquè es van fer fora de planejament. El tinent d'alcalde ha assegurat que «estem per la feina de trobar una solució» perquè «aquestes construccions han estat sancionades però existeixen, són tangibles i visibles, no es poden arreglar ni reformar però hi són i fins i tot en molts casos hi viu gent, per tant, s'hi ha de fer alguna cosa». En relació amb l'urbanisme, Larrosa ha explicat que «estem en tràmits d'aprovar el Pla Especial de construccions en sòl no urbanitzable en paral·lel al debat sobre el Pla d'Usos perquè en funció dels paràmetres que estableixi el Pla Especial es permetrà evolucionar» aquelles construccions que aportin competitivitat a l'Horta, ja sigui per destinar espais a l'agroturisme, a la degustació de productes de la zona o a petits obradors que permetin tancar el circuit de comercialització. 

D'altra banda, una altra qüestió que sovint es planteja com una demanda dels veïns de l'Horta és la millora de la seguretat, especialment per combatre els robatoris. En aquest sentit, el tinent d'alcalde ha recordat que el ple municipal ja va aprovar reclamar al Govern un increment de dotacions dels Mossos d'Esquadra destinats a patrullar per aquesta zona i la reivindicació és vigent.
 



Comentaris

envia el comentari