Catalunya Diari

La Unitat Ciclista de la Guàrdia Urbana fa més de 7.000 actuacions en el seu primer any de funcionament

La Unitat Ciclista de la Guàrdia Urbana fa més de 7.000 actuacions en el seu primer any de funcionament| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Lleida

 



Camps ha explicat que del global d’actuacions, gairebé el 72% corresponen a serveis com auxilis al ciutadà, avaries d’aigua o gas, compliment de les ordenances de civisme, identificació sospitosos, grua, consum d’alcohol a la via pública, molèsties al veïnat o controls als centres educatius, entre altres. La resta corresponen, bàsicament, a denúncies per estacionament incorrecte, de vialitat i trànsit i altres per infraccions que s’han derivat al Servei Català de Trànsit. 

Cal destacar que la creació d’aquesta nova unitat respon a un dels compromisos del Pacte Social per la Ciutadania, signat amb els sindicats d’UGT i CCOO. La unitat ciclista està integrada per tres agents que circulen en bicicleta, especialment per llocs de difícil accés amb vehicle i, també, pels espais naturals de la ciutat, com el parc de la Mitjana, la canalització del riu Segre o el parc del cobriment de les vies. Amb aquest mitjà de transport, els agents tenen una millor mobilitat per determinats espais i poden fer les mateixes funcions que realitzen les patrulles habitualment, tot i que compten amb més rapidesa a l’hora d’actuar i veure determinades infraccions. Els agents també circulen per allà on hi ha carril bici i denuncien les infraccions que troben relacionades amb no respectar-lo i, d’aquesta manera, vetllar pels ciclistes de la ciutat.

La primera tinent d'alcalde amb una unitat ciclista.En aquest sentit, Mestres ha destacat que "l'Ajuntament de Lleida està estudiant la possibilitat d'incorporar de cara al setembre tres agents més a aquesta Unitat Ciclista de la Guàrdia Urbana, ja que s'ha comprovat que la tasca que fan és molt efectiva i eficient".

A principis del segle passat, la Guàrdia Urbana de Lleida ja va veure la utilitat que podria tenir l’ús de la bicicleta en el servei d’aquest cos municipal, per les infraccions que es cometien a l’Horta. Al 1925 ja hi havia un grup de guàrdies de l’Horta que recorrien les partides amb les seves bicicletes. Posteriorment, es va afegir la secció de motoristes, fent agafar força al servei i consolidant-se com una secció efectiva i imprescindible per al funcionament del Cos.




Comentaris

envia el comentari