L'escola Claver de Lleida apareix en un rànquing entre les vint més innovadores de tot l'Estat

També apareixen altres centres de Girona, Barcelona i Tarragona

El col·legi Claver de Lleida és un dels vint centres educatius més innovadors de tot l'Estat, segons l'enquesta realitzada pel diari digital El Español. Gràcies a la col·laboració de diversos experts educatius, les escoles seleccionades aposten per un «nou escenari educatiu que deixa darreres metodologies rígides, pròpies d'una altra època». En aquest sentit, expliquen a El Español, els centres donen pas a assignatures com la robòtica i la programació, o treballen amb terapies innovadores perquè els nens es coneguin a ells mateixos, siguin autònoms i facin créixer la seva autoestima. 


Imatge d'una aula del Claver
Imatge d'una aula del Claver | Col·legi Claver
 

El número deu d'un rànquing de vint

L'escola Claver de Lleida, concretament, se situa en el número deu d'un rànquing de vint liderat per l'Amara Berri, de Sant Sebastià. De fet, les tres primeres escoles més innovadores d'Espanya són tres del País Basc: l'Amara Berri (Sant Sebastià), l'Arizmendi Ikastola i l'Axular Lizeoa, ambdues de Guipúscoa. Entre altres centres innovadors hi destaquen els Base y Brains de Madrid, el Buztintxuri de Navarra, o el CEE Empordà, de Girona. El Español, també ha dut a terme una altra selecció basada en els deu millors col·legis internacional.


Els més petits a l'escola Claver

 

 

En aquest punt el centre guanyador és l'Aloha College de Màlaga, seguit de l'American School de Barcelona. Finalment, entre els 70 millors col·legis de tot l'Estat, hi destaca com a primer l'Agora Sant Cugat de Barcelona, seguit de l'Agustiniano de Madrid i l'Alberto Durero de Sevilla. L'Institut de Sils (Girona), La Miranda (Barcelona), Les Alzines (Girona), el Montessori-Palau (Girona), el Montserrat (Barcelona) i la Vedruna Sagrat Cor (Tarragona), són els únics centres catalans que entren en rànquing dels 70 millors d'Espanya. 

Un sistema en constant evolució

Tal com indica l'estudi realitzat per El Español, el sistema educatiu està en constant evolució i, cada vegada més, s'adapta a les necessitats d'una nova realitat social en la qual els protagonistes són els alumnes. Així doncs, aquest estudi té la finalitat de recopilar els centres educatius d'Espanya segons les seves innovacions pedagògiques, la seva projecció internacional, els seus models de gestió, els resultats dels seus alumnes i les eines utilitzades per a docents i alumnes.


Estudiants de l'escola Claver de Lleida treballant amb els ordinadors
Estudiants de l'escola Claver de Lleida treballant amb els ordinadors | Col·legi Claver

 




Comentaris

envia el comentari