Catalunya Diari

L'escola de pilots lituana ja funciona a Alguaire i preveu formar 120 aspirants

El Govern considera que amb l'arribada de l'empresa lituana s'ha consolidat la plataforma lleidatana com «l'aeroport industrial de Catalunya»
Pla mitjà on es pot veure una avioneta de BAA Training a l'aeroport de Lleida-Alguaire
Pla mitjà on es pot veure una avioneta de BAA Training a l'aeroport de Lleida-Alguaire | LleidaDiari.cat

  El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha visitat aquest dilluns les instal·lacions de l'aeroport de Lleida-Alguaire acompanyat de la consellera delegada de BAA Training, l'escola de pilots líder a Europa que ha escollit la instal·lació lleidatana com a base. Gavín ha destacat la importància de l'arribada d'aquesta empresa perquè «l'aeroport consolida la seva vessant d'aeroport de formació, industrial i tecnològic per a complementar la seva vessant d'aeroport comercial». Pel secretari «avui podem dir que Lleida Alguaire és l'aeroport industrial de Catalunya, sense cap mena de dubte. És la consolidació d'aquesta aposta». I ha posat l'accent en l'impacte econòmic que suposa l'arribada de BAA a l'aeroport lleidatà. «Ha creat tres llocs de treball directes de persones contractades aquí, a més de les 20 persones que ells ja porten i que viuran aquí durant tot l'any», ha remarcat Gavín.
Pla mitjà on es poden veure dos instructors de BAA Training al davant d'una avió que utilitzen per formar pilots a l'aeroport de Lleida-Alguaire
Pla mitjà on es poden veure dos instructors de BAA Training al davant d'una avió que utilitzen per formar pilots a l'aeroport de Lleida-Alguaire | LleidaDiari.cat

 

 

Amb l'arribada de BAA l'activitat a l'aeroport ha multiplicat per sis les seves operacions a l'octubre. Si l'any passat es van fer 189 operacions aquest mes, ara es tancarà amb més de 1.000. «Tenir BAA, una empresa que és una de les principals escoles de formació a Europa, és la confirmació que anem pel bon camí i que les possibilitats de Lleida són evidents», ha ressaltat Gavín. A més, altres empreses aeronàutiques utilitzen l'aeroport per fer formació, proves de coets i test de drons, entre d'altres. Per a l'aeroport, aquest augment d'activitat significa dues coses. D'una banda, l'ampliació de les hores de control aeri, de dos a set dies a la setmana. «Amb aquests horaris de control aeri, que són molt més atractius, estimulem el mercat per obtenir nous clients i podem continuar treballant per aconseguir que més empreses aeronàutiques vinguin a l'aeroport», ha manifestat Gavín. I d'altra banda, «el creixement implica la consolidació de l'aeroport com a espai per a la indústria aeronàutica i amb un nombre d'operacions molt superiors a les que hi havia fins ara».

Pla obert on es pot veure la flota d'avions de BAA Training
Pla obert on es pot veure la flota d'avions de BAA Training | LleidaDiari.cat

 

 

Lleida-Alguaire és la base de referència de la companyia fora de Lituània

BAA ha decidit invertir en l'aeroport de Lleida com a la seva base de referència fora de Lituània. Actualment hi ha 35 alumnes de diferents països del món (Canadà, França, Síria, Anglaterra i Lituània) que s'han instal·lat a Lleida per un període de dos mesos per a fer les pràctiques de vol i convertir-se en pilots comercials. D'aquí a dos mesos aquests alumnes tornen a Lituània a acabar la formació i n'arribaran entre 40 i 50 més a formar-se a l'aeroport. Per a l'any 2019 es preveu que de 40 alumnes passin a ser-ne 120. En total, seran uns 400 a l'any. Els alumnes es formen amb 11 aeronaus: Tecnam 202 monomotor, Cessna 172 monomotor, i Tecnam 206 bimotor.

Pla mitjà on es pot veure el taulell d'una part de la torre de control de l'aeroport de Lleida-Alguaire
Pla mitjà on es pot veure el taulell d'una part de la torre de control de l'aeroport de Lleida-Alguaire | LleidaDiari.cat

 

 

BAA Training també ocupa dues plantes de la torre de control per al seu personal i les seves aules de formació. Aquest personal, que arribarà fins a 25 persones, que viuran a Lleida tot l'any. Ja hi ha tres persones del territori contractades i que s'han integrat a l'equip de BAA: un instructor, un coordinar de vol i una persona d'administració. Gavín ha destacat que la companyia ha escollit l'aeroport de Lleida-Alguaire per la seva ubicació i meteorologia, comparat amb el nord d'Europa, «ja que és una infraestructura aeronàutica de qualitat i permet una gestió flexible i eficient que permet adaptar-se als seus requeriments. També per la disponibilitat del sòl per al seu desenvolupament».



Comentaris

envia el comentari