Catalunya Diari

L'Hotel 'Condes de Urgel', una altra conseqüència local de la reforma laboral

L'Hotel 'Condes de Urgel', una altra conseqüència local de la reforma laboral| Juan Castro

 



El ritme de vida que ens estan imposant des del punt de vista laboral, de vegades recorda a les caravanes d'esclaus on enganxats per argolles i cadenes, t'obligaven a caminar i fins i tot t'arrossegaven, per al final vendre't al millor postor. I tot, a canvi d'un barroer de pa i un glop d'aigua.
 
Aquest ritme frenètic amb tants successos voltant, ens impedeix veure amb el detall que es mereix, les conseqüències que està tenint la màquina del temps en què ens han, o millor dit, hem deixat que ens fiquin.
 
És conscient la societat del que està passant a l'Hotel 'Condes de Urgel'? Un hotel emblemàtic de Lleida, que ha suplert la falta d'inversió, per la qualitat i el tracte que dispensen els seus treballadors als clients. L'empresa Tecnology Hotels SL, que és qui gestiona el negoci, ja fa camí de 5 mesos sense pagar la nòmina dels seus treballadors. I mentre, l'ocupació en aquests últims dies fins i tot ha arribat al 100% i s'ha anat pagant a tot tipus de proveïdors, menys a qui més ho necessita:
 
Les 11 famílies dels treballadors que ja gairebé han de viure de la caritat per poder menjar. La seva única defensa legal és posar-se en vaga perquè algú o alguna cosa, pugui fer que la maledicció que ha caigut sobre ells en forma de mala gestió-avarícia-enginyeria financera i Reforma Laboral, pot fer alguna cosa per ells.
 
I com a resposta, l'empresa no té cap rubor a desplaçar treballadors d'altres províncies incloses les Illes Balears, per substituir als treballadors els dies de vaga, i així; seguir augmentant els seus beneficis i aprofitar-se de la magnífica Reforma Laboral que els han posat en safata.
 
És molt dur, veure com s'ensorren persones que han hagut de donar el millor de si mateixos i amb la màxima implicació en el seu treball, quan comproven que a l'hora de la veritat, només són un simple número en el compte de resultats de la seva empresa.
 
El dany econòmic ja està fet, i és tangible. Però el dany moral és gairebé més dur i molt més difícil de curar. El pitjor de tot, és que no es veu una solució en el termini curt, i a alguns la impotència de no poder fer més per aquesta injustícia, de vegades ens desborda.
 
Hauríem de ser una mica més conscients del que està passant al nostre voltant, perquè aquest no és un cas aïllat ni molt menys. Desconec els detalls. Però puc afirmar amb rotunditat, que al sector de l'hostaleria algú té un pla per substituir de forma ràpida a treballadors amb antiguitat i experiència, per altres on el que realment importa, és que surten a meitat de preu.
 
Juan Castro, secretari general de la Federació de Servei per a la Mobilitat i el Consum (SMC) d'UGT-Lleida


Comentaris

envia el comentari