Catalunya Diari

Lidl creix i es consolida a l'Estat gràcies a la seva aposta pels productes nacionals

La cadena de supermercats alemanys és la que més ha crescut l'any 2016
Un supermercat Lidl | Cedida

La cadena de supermercats Lidl recull els primers fruits després del seu canvi de rumb. L'empresa que va desembarcar a Espanya fa gairebé deu anys amb els productes alemanys i els preus «súper baixos» com a oferta clau, es troba avui en una posició privilegiada després d'aconseguir guanyar 3.335 milions d'euros en vendes, tal com recull 'VózPopuli'.

Segons el citat mitjà, Lidl ha crescut fins a un 9,4% en vendes aquest passat 2016 i ha aconseguit un 30% més de quota de mercat. Un creixement que es deu, en gran part, a l'aposta dels seus directius per oferir més productes espanyols i a la inversió tant en millora dels establiments com en canvi d'imatge. L'any 2016, l'empresa va arribar a invertir fins a 368 milions d'euros en publicitat i va reformar les tendes, que van passar de ser de 800 metres quadrats a 1.000.

 

Va ser l'any 2015 quan els directius de Lidl van decidir posar-se a la feina per canviar la imatge que els clients tenien de l'empresa, que era associada des dels seus inicis amb el concepte de supermercats petits, foscos, amb molts productes desordenats i estrangers però això sí, molt barats. L'any passat, més de la meitat dels productes que venien ja eren espanyols, i ara han fet un pas més, apostant pels productes frescos de l'horta i comptant amb un reconegut cuiner espanyol com és el guanyador de 'Top Xef', David García. El cas de Lidl és sens dubte un cas d'èxit que ben aviat podria començar a ser una amenaça per al gegant Mercadona.



Comentaris

envia el comentari