Lleida ampliarà les zones 20 i 30 i crearà eixos pacificats

Amb aquestes mesures, el 75% del centre de la ciutat tindrà el trànsit pacificat
Mapa de les actuacions | LleidaDiari.cat

L'Ajuntament de Lleida implantarà en els pròxims mesos un important augment de la pacificació del trànsit a la ciutat, mitjançant la implantació de zones limitades a 20 km/h (amb preferència per a vianants) i a 30 km/h en set barris de la ciutat: el Centre Històric, el Secà, Magraners, la Bordeta, Pardinyes, Balàfia i Ciutat Jardí. A més, s'implantaran nous corredors pacificats en carrers secundaris d'un carril per sentit per connectar els barris amb el centre de la ciutat. La idea és aprofitar carrers llargs que funcionen com a eixos que connecten diferents zones, però que no tenen el trànsit d'altres vies principals i per tant poden ser també zones 30. Un exemple pot ser el carrer Alfred Pereña, tot i que els tècnics de l'àrea de Mobilitat encara estan treballant en el disseny d'aquesta xarxa. L'objectiu és garantir que es puguin fer la majoria de recorreguts per la ciutat per vies pacificades, mentre també es treballa per la connexió i ampliació del carril bici.

 

Aquesta aposta, que es completarà durant l'any 2019, farà que el 75% del centre de la ciutat (l'espai comprés entre Passeig de Ronda i el Riu Segre) estigui pacificat. Aquestes iniciatives s'aniran ampliant en el futur, buscant incrementar la seguretat vial per a vianants i vehicles i facilitar la circulació per la ciutat tant de les bicicletes com dels nous vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics. Fins ara, abans de l'aprovació de la modificació de l'ordenança per regular-los, aquests aparells només poden circular pels carrils bici. La nova ordenança, pendent d'entrar en vigor, els permet circular legalment per més zones de la ciutat, sempre que tinguin el trànsit pacificat. És per això que la Paeria vol avançar en l'ampliació d'aquests recorreguts pacificats, treballant al costat dels col·lectius d'usuaris d'aquests mitjans de transports per facilitar els seus desplaçaments per la ciutat.

 

També s'implantarà senyalització vertical i horitzontal 

La implantació de les zones 20 i 30 anirà acompanyada de senyalització vertical i horitzontal i mesures de pacificació, com passos de vianants elevats, la millora de visibilitat en cruïlles, canvis en els aparcaments i altres intervencions puntuals per modular la velocitat dels vehicles. No està previst anul·lar carrils de circulació per a vehicles.Tot el Centre Històric passarà a tenir el trànsit pacificat. Serà zona 20 a l'entorn de la plaça del Dipòsit i de l'antic Mercat de Santa Teresa i zona 30 la resta. També serà zona 20 tota la zona compresa entre avinguda del Segre, Rambla Ferran i la prolongació de Príncep de Viana i en un futur també es preveu convertir en zona 20 els nous carrers amb plataforma única de Magraners.

 

A Ciutat Jardí, serà zona 30 l'espai comprès entre els carrers Enric Farreny, Rovira Roure, Vall Ferrera i Vall Fosca. A Balàfia, els carrers situats entre les avingudes Alcalde Porqueres, Onze de Setembre, Marimunt i Pinyana. Al Secà de Sant Pere, els carrers situats a l'est de l'avinguda Llibertat i Camí de Marimunt (gairebé tot el barri). A Pardinyes, el triangle situat entre Xavier Puig Andreu, avinguda Pearson i la rambla Corregidor Escofet. Tots els carrers del nucli tradicional de Magraners (entre la carretera de Tarragona i el carrer Camp) i a la Bordeta, l'espai comprès entre les avingudes Pla d'Urgell, Palauet i Flix. Aquestes noves zones 20 i 30 completaran les ja existents, principalment entorn de diverses escoles i els hospitals de la ciutat.



Comentaris

envia el comentari