Lleida instal·la 4 radars nous i tres semàfor amb càmera| Redacció
Els radars es col·locaran preferentment en zones que necessiten especial protecció com ara escoles, places o zones freqüentades per vianants, ja que estudis previs que es van fer des de la Paeria es detectava, per exemple, a la Rambla d’Aragó, a l’entorn del col·legi Santa Anna i Pràctiques I, un 11% dels vehicles controlats van superar els 50 km/h (el límit màxim de velocitat permès a la ciutat) i a l’av. Prat de la Riba, a la zona del col·legi Lestonnac, va ser d’un 5,3%.
En avingudes i carrers principals no es poden col·locar passos elevats segons la llei estatal, per la qual cosa el radar és una alternativa per reduir la velocitat sense penalitzar els bons conductors. El mateix passa amb el sistema de foto-vermell en semàfors, que se situaran en determinades cruïlles de la ciutat amb una major afluència de vianants. Tots aquests elements seran mòbils i estaran adequadament senyalitzats tal i com preveu la normativa.
L’empresa que gestionarà el contracte serà la UTE formada per Arnó i Sice per un període de quatre anys, prorrogable a dos més, després de guanyar el concurs públic convocat per l'Ajuntament de Lleida i al qual es van presentar quatre ofertes. L’adjudicatària d’aquest nou servei ha proposat una inversió en millores a la ciutat amb un import de prop de mig milió d’euros. Entre aquests, cal destacar la nova semaforització de diverses cruïlles de la ciutat, càmeres addicionals, etilòmetres, PDA, bandes reductores, passos de vianants elevats, senyalització i millores en sistemes de tecnologia de la informació.
A més d’aquestes millores, el plec establia diversos requisits que l’adjudicatària també haurà d’acomplir. D’acord amb el que estableix la Llei de Seguretat Vial la recaptació de les multes, un cop descomptat la remuneració a l’empresa que guanyi el concurs per amortitzar la inversió i fer front a les despeses de gestió, es destinarà a actuacions a la ciutat destinades a millorar la seguretat vial. Així, a més de la instal·lació i manteniment dels radars i els semàfors es farà: - Manteniment de les 110 cruïlles semafòriques de la ciutat. - Instal·lació de noves cruïlles semafòriques. - Càmeres: manteniment i noves. Actualment n’hi ha 20. Amb el nou plec, s’ampliaran en 25 més. - Nous passos elevats. - Millora i nova senyalització, horitzontal i vertical. - Control d’accessos a zones de vianants. - Manteniment del Centre de Control de la Mobilitat, amb nous programes per una gestió automàtica i dinàmica dels semàfors segons el trànsit existent.
Alexis, potser no faria falta tanta "bejilansia", com tu dius, si es respectessin més les normes de circulació, i si a més a més es respectessin les normes ortogràfiques seria l'hòstia!! ;-)
Alexis noi, t'has lluït amb les faltes... Tots aquests canvis em semblen correctes, d'altres vegades incoherents, com és el cas del semàfor en plena carretera de 80 km/h que hi ha just davant del Mestre. Aquell semàfor és un perill pels vianants, ja que quan aquests premen el botó per poder passar, ambdós semàfors és posen vermells i, quan el dels vianants és posa en verd, el dels vehicles es posa en ambar. Una ximpleria.
Em sembla bé regular les velocitats, per dins d'una ciutat no s'ha de còrrer, però els passos elevats "no siusplau", és una manera de perjudicar a tots els conductors desfent els baixos i els amortidors dels vehicles. També demanaria que en hores de poc trànsit peatonal (nits), s'estudiés el deixar alguns semàfors en àmbar o amb polsador, així com en algunes cruïlles tame crec que es podria incorporar un semàfor àmbar per girar a la dreta.\r\n\r\nJa que us els gasteu per cobrar, intenteu invertir-los en eficiència.
Això pinta malament. Una empresa privada que s'encarregui de ordenar la circulació?\r\nQue a més tramiti les denúncies que efectua la guàrdia urbana?\r\nQue el que recapti per amortitzar la inversió i després per a millorar la seguretat vial?\r\nJo tenia entès que la competència en trànsit al municipi era de l'ajuntament. Al final es destinen diners públics per benefici d'una empresa privada. Si si, l'esforç i els diners que costa la guàrdia urbana per a que una empresa tingui beneficis, i segur que molts.\r\nCom he dit abans, això pinta malament i sembla que algú sortirà molt beneficiat. I perjudicats, els de sempre, els ciutadans.
Esta bien pero vamos mas atento del contakilometros que de lo que pasa y sino vamos a 30 por horam a y si eso no es para recaudar que baje San Pedro y lo vea
En la meva opinió, hi ha moltíssima gent amb fills a càrrec i sense cap sou ni prestació als quals els hi vindria molt bé una petita ajuda dins del mig milió d'euros. ES VERGONYOS.
Deixeu de gastar diner en collonades que no fan falta, es veu d'una hora lluny que amb aixó no arreglareu cap problema els ciutadans de lleida amb la circulació, l'unic que fareu es RECAUDAR. En 3 anys heu multiplicat per 3 el nº de semafors que teniam al passeig de ronda, FA FALTA UN SEMAFOR CADA 50METRES?? amb tantes obres que s'han fet sembla que a lleida no existeixi la crissis, aixó es la vostra excusa per engordar pressupostos i d'aquesta manera tapar els desviaments de diners a les butxaques d'alguns.\r\nI per si fos poc, n'estic totalment segur que a Lleida, l'empresa privada que gestiona els parquimetres i posa multes així com les empreses d'aparcaments privats, que tants diners l'ajuntament ha gastat en construirlos, i en procurar que als lleidatans no els toqui mes remei que aparcar a aquests aparcaments o a zona blava, segur que hi estan posats politics, familiars o carrecs directes que tenim al ajuntament com el señor Ros.
tambè diuen que dintre de poc ficaràn radars a les boreres per si els vianats pasem de 5 km per hora........ja està be de tant control ,recaudació i repressió...què es dediquin a fer coses productives i es fotin les càmeres pero on ja sabeu buitres carroñeros¡¡¡¡¡¡
lo q sou una colla de lladres i punto home!!! lo q au de fer es treure tans semafors i polles amb vinagre perqe aixi sol es cree mes transit del q hi ha i mes xocs a poca velocitat, deixeu estar als conductors i mireu mes per el futur dels nens, qe vivim en un pais de vergonya! SOM EL NORD D'AFRICA!
Quina vergonya de ciutat i d'alcaldia! Recaudar i mes recaudar! I per a que? Per a pagar el sou de tots aquests inutils! Que nomes miren per a ells! Vergonya de pais!
Quina colla de lladres...ja esta bé d'estafar!!! No tenen vergonya ni res, no se com acabarem...entre polítics xupopteros, que si radars a tot arreu, control per a tot....senyors potser us esteu passant no??? A cagar a la via!!!
Per que no gasten el diner public en arreglar carrers o be el Poligon industrial, recordo que a primers d'any va morir un motorista, crec que hi ha millors maneres de gastar els diners, si hi han cruilles perilloses que hi destaquin un agent de la urbana veureu com desminueix el risc, a mes es poden crear nous llocs de treball que falta fan...
Semafors? asi es aquells aparells que fins ara reparaven i mantenient treballadors del propi ajuntament, que es veien limitadisim a l'hora de demar recanvis... quina casualitat!!"".\r\n\r\nCàmeres¿? asi aquells aparells que estan per mitja ciutat plenes de Pols i vidres trencats, pq algu se li va pasar per alt, que es necessitaria un manteniment després de inagurar-les aii quin descuitt.... i ja posats pq no posem mes incomebinets als treballadors del propi ajuntament que intenten fer-les anar en be de la seguratat dels ciutadans.. a no que que no hi ha diners per a recanvis...\r\n\r\ndeu ser tot plegat que algun il·luminat que decideix, no deu anar gaire be de matemàtiques, ja que si diuen que ni han 20 i en posaran 25 mes.....ami em surten 45, deu ser que soc de poble, pero diria que n'hi han ja posades aproximadament unes 43\r\n\r\nostiii ostii. pot seer que deixi de pensar.,.. que encara mi fare mal........
Maleida mafia de Lleida. Jo per anar a 60 o 70 km per hora a la rambla d'aragó a les 4 de l amatinada sóc un delinquent? Feuvos mirar el odi que esteu creant entre la població de Lleida, això petara algun dia ja podeu comnsar a correr sinverguenses
No pot ser que qui ha de controlar el trànsit es dediqui a entorpir-lo. La cadència i disposició dels semafors es de jutjat de guàrdia. El ridicul arriba al punt de situar semàfors en mig d'un pont (ja sabeu, el de Manhattan...).\r\nEstan creant molts cops retencions artificialment.\r\nNo us ha passat mai que esteu esperant per entrar a una rotonda, on no hi passa ningu en aquell moment però us atura un semàfor, i tot just quan es posa verd l'allau de cotxes que atravessa no us deixa passar. Mal disseny i coordinació!\r\nDe debò, si circules per Lleida acabes crispat. \r\nI a sobre, afavorim amb l'adjudicació a les constructores. Ja està be. \r\nEn altres llocs han tingut que rescatar serveis privatitzats d'aquest tipus (Madrid per exemple...)
La Paeria és un cau de lladres que riute'n de l'Ali Baba. En pocs anys han exterminat la majoria de llocs / descampats on es podia aparcar gratuïtamen i s'han de de pagament per enriquir encara més a 4 amiguets del Ros. A mi cada cop em fa més vergonya dir que sóc de Lleida.
Els vostres comentaris fan riure, ja que a les pròximes eleccions municipals, vosaltres, com ho heu fet durant els darrers 40 anys, seguireu votant als mateixos.\r\nSEGURAMENT QUE A TOTS VOSALTRES JA OS VA BÉ.
Els politics avui dia son la pitjor "calanya", a sobre que ens haurien de donar les gràcies per estar on estan. I ells l'únic que fan es aprofitar-se tot el que poden per estar on estan, i a sobre es creuen superiors als demés, malparits. Només fan on veuen que poden treure profit, o sigui pillar diners, comissions. Semafors i càmeres d'això si que en fiquen, pero dedicar-se a inspeccionar si els carrers i els accessos a els comerços estan adaptats per la gent amb mobilitat reduida per exemple això no, perque a sobre donen llicencies d'obertura de comerços i et trobes que tenen escalons, com s'enten això???