La 23a edició de Lleida Ocasió comptarà amb 30 expositors

La 23a edició de Lleida Ocasió (Fira del Vehicle d'Ocasió) obrirà les portes del 31 de gener al 2 de febrer amb 30 i una oferta de 560 vehicles de primeres marques i de totes les gammes i preus. El saló, que ocuparà una superfície neta d'exposició de 6.004 metres quadrats, es portarà a terme als pavellons 3 i 4 i a la zona exterior del recinte de Fira de Lleida.

 

Segons l'Associació Provincial d'Empreses d'Automoció de Lleida, a la demarcació la compra de vehicles de segona mà té més pes percentualment que al conjunt de l'Estat. A Lleida, es venen 2,89 vehicles de segona mà per cada un de nou; mentre a Catalunya són 1,89, i a l'Estat, 1,78 vehicles d'ocasió per cada vehicle nou que es ven. Tot i això, a Lleida es van vendre el 2019 un total de 23.007 vehicles de segona mà (turismes i tot terreny), un 1,38% menys que l'any anterior.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

Una variada exposició de turismes

Els visitants de Lleida Ocasió trobaran una variada exposició de turismes, 4×4, vehicles industrials, autocaravanes, a més d'equipaments i recanvis per a vehicles. Tots els vehicles exposats seran d'ocasió i quilòmetre zero, estaran revisats i amb garantia. Es tracta de vehicles de primeres marques, amb uns preus per a totes les butxaques i pressupostos, i amb facilitats de finançament.

 

En el decurs de la presentació del certamen, el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, ha assenyalat que Lleida Ocasió «és una fira d'èxit, amb un 100% d'ocupació i un fort ressò tant a la ciutat de Lleida com a la resta de la demarcació i a l'Aragó». Saltó ha recordat que pràcticament un de cada tres cotxes exposats es venen i que el grau de satisfacció dels expositors és «molt elevat». El director dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a Lleida, Ramon Alturo, ha afirmat que «les fires són un motor de gran valor per a l'economia de Catalunya» i ha incidit en la importància de Lleida Ocasió pel que fa al nombre de vehicles venuts.

 

Per la seva banda, el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Lleida, Paco Cerdà, ha destacat el nombre d'expositors presents a la fira i el de vehicles exposats, així com el fet que més del 30% d'aquests es venen durant la fira. El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha incidit en què Lleida Ocasió «és el primer saló de Lleida, tant des del punt de vista cronològic com pel fet que és el més important del seu àmbit».

 

Més de 23.000 vehicles de segona mà venuts a la demacració el 2019

El president de l'Associació Provincial d'Empreses d'Automoció de Lleida, Xavier Freixes, ha fet un dibuix del panorama actual del sector. Així, pel que fa a vehicles de segona mà (turismes i tot terrenys), a l'estat espanyol la venda va pujar l'any 2019 un 0,9%, a Catalunya ho va fer un 2,73%, mentre a la demarcació de Lleida va caure un 1,38%, amb 23.007 vehicles venuts.

 

Aquestes xifres representen que a l'Estat es venen 1,78 vehicles de segona mà per cada vehicle nou; a Catalunya, 1,89 cotxes d'ocasió per cada vehicle nou, mentre a Lleida 2,89 vehicles de segona mà per un de nou. A la demarcació lleidatana, per tant, les operacions amb vehicles de segona mà tenen percentualment més pes que al conjunt de Catalunya i de l'Estat.

 

Pel que fa a l'antiguitat, a Lleida un 9,79% dels vehicles d'ocasió venuts tenen menys d'un any; un 14,02%, entre un i cinc anys; un 10,88%, entre cinc i deu anys, i el 65,31% tenen més d'onze anys. Cal dir que l'edat mitjana dels vehicles que circulen per l'Estat és bastant alta, ja que supera els dotze anys. El preu mitjà del vehicle de segona mà a Catalunya està al voltant dels 16.700 euros i al conjunt de l'Estat ronda els 15.500 euros.

 

Baixa la venda de vehicles nous

Pel que fa a vehicles nous (també turismes i tot terreny), a l'estat espanyol la venda ha baixat un 4,78%, mentre que a Catalunya ho ha fet un 6,29% i a la demarcació de Lleida un 1,54% (amb 7.952 vehicles venuts). El descens en les operacions, segons Freixes, «és en part conseqüència de la confusió que existeix al mercat respecte al tema de la nova reglamentació sobre vehicles» en funció de si contamina més o menys i del tipus de combustible més adient, fet que «ha provocat que el possible comprador ajorni l'adquisició».

 

Per tipologia de compradors, a l'Estat la venda de vehicles a empreses ha pujat un 3,1% i a flotes de lloguer ha augmentat un 0,2%, mentre que la venda a particulars ha baixat un 11,60%. A Catalunya, la venda a particulars ha descendit un 8,60%, mentre que a Lleida ho ha fet un 3,36%. Pel que fa al combustible, el 60,10% de vehicles venuts a l'Estat l'any passat han estat de benzina; el 27,88% de dièsel, i el 12,03% d'altre tipus com ara elèctrics, amb gas, o híbrids, amb una lleugera pujada dels cotxes de gasolina i una baixada notable dels que funciones amb dièsel, fet que Freixes atribueix a «la falsa percepció generalitzada que aquest últim és més contaminant».

 

El 58,31% de vehicles venuts a Lleida han estat de benzina

A Lleida, el 58,31% de vehicles venuts han estat de benzina, el 30,59% de dièsel i l'11,11% d'altre tipus. En concret, un 8,92% del total han estat híbrids. Quant a marques, Seat ha estat la més venuda a l'Estat, seguida de Peugeot, Wolkswagen, Renault, Toyota, Opel, Citroen, Hunday, KIA i Ford. El model més venut ha estat el Seat León, seguit del Dacia Sendero, Nissan Qashqai, Renault Clio, Renaul Megane, Seat Arona i Seat Ibiza.

 

També et poden interessar…