Catalunya Diari

Lleida participa en una campanya de foment del turisme de proximitat català

L'aportació del Patronat de Turisme en aquesta acció conjunta és de 200.000 €

Cartell de la campanya turística promocional a Lleida
El proper 19 de juny es posarà en marxa una nova campanya de promoció que vol presentar la destinació catalana | LleidaDiari.cat

Sota el lema 'Catalunya és casa teva', el pròxim 19 de juny es posarà en marxa una nova campanya de promoció que vol presentar la destinació catalana com a una opció turística propera, de qualitat, i amb una identitat pròpia que la fa singular.

Es tracta d'una campanya enfocada, en una primera onada, al turisme de proximitat (català, estatal i internacional) que tindrà continuïtat de cara a la tardor per potenciar el mercat internacional més llunyà que no forma part d'aquesta primera corona de proximitat. El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, acompanyat de la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presidit aquest dilluns al matí la presentació de la campanya al Palau de la Generalitat. La presentació va comptar també amb la participació del director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, i del director general de Turisme, Octavi Bono.

▶ INVITACIÓ: Ja us podeu unir al grup oficial de Facebook del Lleida Diari on comentem entre tots les notícies de Lleida! Us informareu, podreu comentar l'actualitat i també us entretindreu. FEU CLIC AQUÍ, US ENCANTARÀ!

 

Evitar el tancament de moltes petites i mitjanes empreses

En el marc actual, s'ha volgut plantejar una campanya de país per fer costat a un dels sectors més castigats pels efectes de la Covid-19. Catalunya necessita reactivar el sector turístic per evitar, així, el tancament de moltes petites i mitjanes empreses. Per aquest motiu, els patronats de turisme de les diputacions de Lleida, Barcelona, Girona, Tarragona, Turisme de Barcelona i la Val d'Aran s'han afegit a aquesta iniciativa per tal de sumar esforços i treballar en un mateix objectiu comú. A més, diferents conselleries, com les de Cultura (a través de l'Agència Catalana de Patrimoni Cultural) i Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (a través de la Direcció General de Pesca i Afers Marítims i l'Institut Català de la Vinya i el Vi) faran servir el mateix eslògan en les seves campanyes.

I Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), del Departament de Territori i Sostenibilitat, vinilarà alguns dels seus ferrocarrils amb la imatge de la campanya i participarà en la difusió de la campanya als mitjans. En un format similar a un programa televisiu, el periodista Xavier Graset ha estat l'encarregat de donar veu a tots els participants d'aquesta campanya. La presentació, amb connexions a les diferents demarcacions, ha comptat amb la participació, a més del president Torra, la consellera Chacón i el director de l'ACT, David Font, de la vicepresidenta del patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, del vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Jaume Collboni, del president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, de la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, del conselher de Torisme de Val d'Aran, Juan Antonio Serrano, i del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font.

Rosa Pujol participa en una connexió en directe des del Palau de la Diputació

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha participat en aquesta presentació amb una connexió en directe des del Palau de la Diputació de Lleida, des d'on ha manifestat que «es tracta d'una acció conjunta sense precedents al nostre país, amb vocació inclusiva i expansiva i que esperem que sigui la llavor de la recuperació del sector turístic català». Respecte a la destinació turística de Lleida, ha afirmat que «estem més preparats que mai per fer front amb plenes garanties als reptes dins el context actual per esdevenir aquest estiu una de les destinacions turístiques de referència al nostre país» i ha anunciat que «el sector turístic lleidatà ja està mostrant signes de recuperació amb la reobertura de serveis i amb l'arribada de les primeres reserves per als mesos de juliol i agost», alhora que s'ha mostrat convençuda que la resposta del públic «serà molt positiva».

En aquest sentit, ha afegit que «després del llarg, però necessari, confinament hi ha moltes ganes de sortir i gaudir d'espais de natura singulars i de practicar activitats de turisme actiu sense concentració de gent. El Pirineu i les Terres de Lleida són el marc ideal per a un turisme familiar i ecològic, de contacte directe amb la natura i amb els espais en llibertat. Un seguit d'atributs que defineixen la destinació amb el nostre ADN d'Autèntica, Diferent i Natural». Posteriorment Pujol ha valorat de manera molt satisfactòria la forta presència que té la destinació turística de Lleida en aquesta campanya mitjançant la participació directa i amb creativitats pròpies per mitjà de Torisme Val d'Aran d'una banda, amb la marca Pirineus d'una altra, en la qual també hi està representat el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, i en tercer lloc mitjançant l'Ara Lleida, que promou el conjunt de la destinació del Pirineu i les Terres de Lleida. L'aportació del Patronat de Turisme en aquesta acció conjunta és de 200.000 €.

Poder sentit de prop, fil conductor de la nova campanya

La campanya presentada avui es basa en un concepte que Turisme de la Generalitat de Catalunya ja ha fet servir en altres ocasions però que, ara més que mai, pren tot el seu sentit: Catalunya és casa teva. Un eslògan que transmet, amb senzillesa i claredat, els missatges que es volen comunicar: ara és el moment de moure'ns per Catalunya i gaudir d'ella amb els cinc sentits. És una campanya on les emocions tindran un protagonisme clau. Durant el confinament una de les coses que més hem trobat a faltar és precisament poder sentir de prop allò que ens fa emocionar: olorar, tastar, escoltar, veure,...

Després d'aquest parèntesi podrem tornar a experimentar de veritat, podrem tornar a sentir, viure i gaudir de tots aquells racons, de totes aquelles aromes i de tots aquells plaers que trobem a casa nostra, molt a prop nostre: «La nostra vall, el nostre prat, el blau del cel, el nostre riu, el nostre bosc, aquesta llum, el nostre mar, la teva platja, els nostres sabors, els nostres pobles, i les ciutats,...» la campanya juga amb frases suggerents per convidar als turistes a gaudir de la nostra destinació.

Es podrà veure a través de diferents canals

La campanya es podrà veure a través de diferents canals, amb peces genèriques i altres d'específiques per àrees geogràfiques i amb multitud d'imatges que representen els atractius de tot el territori, la seva enorme diversitat i totes aquelles emocions que transmet. L'agència de publicitat Chârles és la responsable de la creativitat de la campanya, pensada expressament per als moments actuals. L'il·lustrador Conrad Roset també ha participat en la creativitat de la campanya, aportant el to més emocional a través dels seus dibuixos. Amb un pressupost de 3,3 milions d'euros s'ha planificat una campanya de gran impacte amb anuncis a la televisió, falques de ràdio, anuncis a la premsa i diferents accions en formats digitals i a les xarxes socials. La campanya s'activarà a partir del 19 de juny i tindrà continuïtat fins el 15 de setembre.

Fomentar el turisme de proximitat

Des del Departament d'Empresa i Coneixement, a través de l'Agència Catalana de Turisme, s'està aplicant tecnologia d'Intel·ligència Artificial per realitzar campanyes microsegmentades amb l'objectiu de reactivar els mercats amb més potencial. En aquests moments, els esforços se centraran en els mercats de proximitat, ja que són els primers que comencen a obrir-se i els que tenen un accés més fàcil a casa nostra. Així doncs, en una primera onada, es potenciarà el mercat català i el de la resta de l'Estat espanyol, juntament amb França, Benelux, Alemanya i Regne Unit, els mercats emissors internacionals més madurs de la nostra destinació.

L'any passat, van visitar Catalunya un total de 8,6 milions de turistes provinents d'Alemanya, França, Regne Unit i Benelux. Això representa un 44,6% del total de turisme internacional que arriba a la nostra destinació. D'altra banda, el conjunt dels turistes d'aquests països van generar una despesa de 6.768,9 milions d'euros, un 31,8% de la despesa total internacional a Catalunya. La primera onada de la campanya té doncs un doble objectiu. Per una banda, a més d'animar a viatjar per Catalunya, es vol transmetre el missatge que fer turisme a casa és també fer país en un moment difícil com l'actual per al sector turístic català, un dels sectors clau de l'economia catalana amb el 12% del PIB i el 14% de l'ocupació.

D'altra banda, es vol transmetre la idea que hi ha molts motius per desplaçar-se o tornar a Catalunya, i concretament a les seves zones turístiques: la Costa Brava, la Costa Daurada, la Costa de Barcelona i Barcelona, Paisatges Barcelona, les Terres de l'Ebre, les Terres de Lleida, els Pirineus i la Val d'Aran. De fet, la cooperació amb els patronats de turisme es farà sobretot per potenciar els turistes fora de l'àmbit català.

Reactivació del turisme internacional

El sector turístic català té una dependència alta dels mercats internacionals. Els estrangers deixen uns 21.000 milions d'euros i proporcionen més del 85% de la despesa turística. De fet, segons un estudi encarregat a la Universitat de Barcelona (UB), aquest any 2020 s'estima que la facturació directa del sector turístic caurà uns 15.000 milions d'euros a conseqüència de la crisi provocada per la COVID-19. Per tant, s'ha de recuperar tan aviat com sigui possible el públic internacional per tornar a reactivar un dels motors de l'economia catalana.

En la mesura que la connectivitat aèria es vagi recuperant, s'activarà una segona onada de la campanya Catalunya és casa teva a partir de la tardor de 2020 i amb continuïtatal 2021 amb accions al mercat internacional més llunyà. Aquesta segona onada tindrà un pressupost inicial de 4,1 milions d'euros. En total, aquest any s'invertiran més de 7,4 milions d'euros en campanyes. Mai abans des de Turisme de la Generalitat de Catalunya s'havien destinat tants recursos en accions per promoure la destinació. El sector turístic català necessita el suport de l'Administració i, per aquest motiu, el Departament d'Empresa i Coneixement, a través de l'Agència Catalana de Turisme, ha reorientat la seva estratègia comunicativa per adaptar-se a les necessitats del moment.


Comentaris

envia el comentari