Catalunya Diari

Lleida.net registra un marge brut d'1,6 MEUR durant els darrers 3 mesos

La xifra és un 15% superior al que va registrar durant el mateix període de l'any 2018
Pla mitjà on es pot veure gent treballant amb ordinadors a Lleida.net
Pla mitjà on es pot veure gent treballant amb ordinadors a Lleida.net | LleidaDiari.cat

La companyia de serveis tecnològics Lleida.net ha registrat, durant el segon trimestre de 2019, un marge brut d'1,68 milions d'euros, un 15% per sobre del qual va registrar durant el mateix període l'any anterior. L'EBIDTA durant aquest trimestre va ser de 535.000 euros i la companyia ja acumula 12 trimestres amb aquest indicador en positiu. Al llarg del període les vendes van créixer un 3% i van ascendir a 3,22 milions d'euros que, units als 3,13 milions que Lleida.net va vendre durant el primer trimestre, representen una facturació semestral per sobre dels 6 milions d'euros.

 

Segons la companyia, aquests resultats comercials són conseqüència del «significatiu avanç» que s'ha registrat a la línia de solucions Software as a Service (SaaS), que van arribar al seu màxim històric durant aquest període. El nombre de circuits de contractació va continuar augmentant i les vendes han observat un increment del 24% fins als 993.000 euros. La inversió en talent ha estat un dels factors crítics en aquesta evolució positiva en les vendes.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

La companyia ha apostat per un increment significatiu de les contractacions

Durant l'últim any, la companyia ha apostat per un increment significatiu de les contractacions als departaments comercials per Llatinoamèrica (Colòmbia, Perú i Mèxic) i la Unió Europea (UE), així com als departaments tècnic i de gestió de projectes, obtenint un efecte positiu. Segons el conseller delegat i fundador de Lleida.net, Sisco Sapena, la plantilla ha incrementat en els darrers 12 mesos un 28% i ja són 83 les persones que «presten serveis de confiança a clients de tres continents».

 

A part del mercat espanyol, Lleida.net assegura haver consolidat les vendes en el mercat internacional, i especialment a Colòmbia i Sud-àfrica. La inversió en R+D+I va augmentar en un 63% respecte al segon trimestre de 2018 i segueix sent un factor diferencial per a la companyia. Al llarg de tot el 2019, l'empresa té la intenció d'activar al voltant d'un milió d'euros en R+D+I, especialment en el desenvolupament de producte, millora de funcionalitats i en la prestació de servei. La resta de l'any, Lleida.net té previst continuar la seva inversió en el desenvolupament d'àrees d'alt valor afegit com són els sistemes de reconeixements i verificació de la identitat mitjançant videoconferència.

 

El deute financer net de Lleida.net s'ha reduït per sobre del mig milió d'euros

Per una altra part, el deute financer net de Lleida.net s'ha reduït per sobre del mig milió d'euros (un 25% del total) i se situa en 1,48 milions d'euros. L'empresa s'ha centrat en la reducció del deute a curt termini. Així mateix, ha aconseguit situar-se com un dels principals actors en el mercat europeu de l'eSignature, una indústria que s'espera que creixi per sobre de sis en els cinc anys vinents, fins a esdevenir un mercat d'aproximadament 9.000 milions de dòlars anuals.

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari