L’Oficina de Turisme de Lleida ha rebut 673.000 visites en 21 anys

El perfil d’usuaris és turisme familiar que decideix romandre a la ciutat entre un i dos dies per descobrir els principals atractius de Lleida
Oficina de turisme de Lleida
Oficina de turisme de Lleida | LleidaDiari.cat

L'Oficina de Turisme celebra aquest mes el seu 21è aniversari. Des del març del 1998 fins ara, aquest servei de l'Ajuntament de Lleida ha rebut uns 673.000 visitants, procedents de diferents indrets del món.

 

En el darrer any, han estat prop de 35.000 persones, que han fet alguna gestió a l'Oficina de Turisme. Cal destacar que majoritàriament, les persones que cerquen informació a les dependències del carrer Major són de Barcelona, la Comunitat de Madrid, València, el País Basc, Aragó, Andalusia i Castella i Lleó. Entre els visitants d'origen europeu, cal assenyalar sobretot els procedents de França i després dels d'Itàlia, Alemanya i el Regne Unit.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

El perfil dels visitants que passa per l'oficina és principalment familiar

El perfil dels visitants que passa per l'oficina és principalment familiar, que decideix romandre a la ciutat entre un i dos dies per descobrir els principals atractius de Lleida. L'Oficina de Turisme treballa dia a dia per millorar el servei i l'atenció al visitant. Un servei d'informació, d'assessorament de qualitat i contacte directe, personalitzat i de gran hospitalitat per obtenir la millor satisfacció possible.

 

Durant tots aquests anys, l'Oficina han anat ampliant els seus serveis. Un equipament que dóna la benvinguda als visitants i on es facilita informació sobre els principals atractius de la ciutat, patrimonials, gastronòmics o culturals, però que també està obert als mateixos lleidatans, on poden obtenir informació de tots els esdeveniments de la ciutat, comprar entrades d'espectacles, inscriure's a les visites guiades que s'organitzen per la ciutat, comprar marxandatge i adquirir publicacions de Lleida.

 

 

L'Ajuntament de Lleida té en marxa 76 dispositius de Teleassistència mòbil

D'altra banda, l'Ajuntament de Lleida té en marxa 76 dispositius de Teleassistència mòbil per a dones en situació de violència masclista, dels quals 52 es van donar d'alta durant el 2018. Aquesta és una de les eines directes de protecció a les dones que té en marxa la Paeria amb l'objectiu de prevenir possibles agressions. Aquest mecanisme permet que les víctimes puguin avisar quan es troben en situació de perill.

 

L'atenció a les dones que pateixen o han patit violència i agressions forma part del conjunt d'accions de l'Ajuntament de Lleida encaminades a lluitar contra aquesta xacra i a donar oportunitats de futur a les dones que la pateixen. Durant l'any 2018 l'Ajuntament de Lleida va acollir d'urgència 26 dones, de les quals 11 tenien infants. L'estada mitjana en acollida per nucli familiar ha estat de 76 dies. Pel que fa a les denúncies, la Guàrdia Urbana ha registrat 50 denúncies per violència masclista durant el 2018, 31 per maltractament en l'àmbit de la llar, 2 per violència física/psíquica i 17 per trencament de condemna. En aquest període s'han detingut 35 persones. Des del Centre Municipal d'Informació i Atenció a les Dones del Casal de la Dona s'han atès 69 dones per violència masclista durant l'any passat, del total de 633 que han sol·licitat informació o atenció per altres qüestions.

 

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha destacat el paper actiu de la Paeria en la prevenció de conductes sexistes amb accions específiques adreçades a escolars i joves i també amb formació per adults: «Promoure la cultura de la igualtat vol dir treballar valors i actituds que només es poden canviar des de l'educació i el compromís de totes i tots». En aquest sentit, l'alcalde Larrosa ha volgut reconèixer la tasca dels professionals dels diversos departaments municipals que treballen directament per la promoció de la igualtat i per la protecció de les dones: «Per a l'Ajuntament de Lleida és una qüestió prioritària i transversal i hi treballem des de l'atenció social, des de l'impuls de programes educatius i activitats formadores, des de la seguretat i des d'un àmbit també imprescindible: la promoció de l'ocupació».

 



Comentaris

envia el comentari