Catalunya Diari

Mahou San Miguel pateix una caiguda de les vendes de fins al 37%

L'empresa no ha realitzat cap ERTO a la plantilla i s'ha compromès a ajudar a la reactivació de l'Hostaleria protegint els seus llocs de treball

Imatge d'un surtidor de cervesa Mahou San Miguel
Mahou San Miguel ha vist baixar els seus ingressos a causa de la Covid-19 | LleidaDiari.cat

Mahou San Miguel, companyia familiar 100% espanyola i líder del sector cerveser a casa nostra, ha registrat una caiguda de les seves vendes al canal d'hostaleria del 37% de gener a agost, com a resultat de la crisi d'emergència sanitària que està patint el país, del tancament dels establiments hostalers durant gairebé tres mesos i de la reobertura progressiva d'aquest sector.

Una dada molt negativa que no ha estat possible compensar amb la millora experimentada al Canal d'Alimentació (+ 10%) i que ha portat al fet que les vendes totals de la cervesera en els primers vuit mesos de l'any hagin baixat més d'un 10%. A causa d'això i, sobretot, a l'important esforç que ha realitzat per protegir l'ocupació dels seus professionals i per donar suport a l'Hostaleria, la Companyia estima un resultat net negatiu per a aquest any.

▶ INVITACIÓ: Ja us podeu unir al grup oficial de Facebook del Lleida Diari on comentem entre tots les notícies de Lleida! Us informareu, podreu comentar l'actualitat i també us entretindreu. FEU CLIC AQUÍ, US ENCANTARÀ!

 

Mahou San Miguel no ha realitzat cap ERTO

Mahou San Miguel no ha realitzat cap ERTO a la plantilla i s'ha compromès a ajudar a la reactivació de l'Hostaleria protegint els seus llocs de treball, per al que ha hagut de reenfocar el seu pla de negoci a curt i mitjà termini. En aquest sentit, la cervesera compta amb un Pla global de suport a l'Hostaleria que va arrencar amb l'aportació extraordinària de cervesa i aigua per als establiments que suposa per a ells una facturació estimada de més de 75 milions d'euros i que es completa amb iniciatives dirigides a donar suport financerament, de forma personalitzada, als hostalers, a generar trànsit responsable als seus negocis o a promoure la digitalització del sector, entre d'altres.

«Protegir als nostres professionals és un compromís irrenunciable dels accionistes d'aquesta Companyia i les Persones han estat al centre de totes les decisions que hem pres durant aquesta crisi», assegura Alberto Rodríguez-Toquero, director general de Mahou San Miguel- «Sacrifiquem nostre benefici per seguir reforçant el nostre compromís amb la societat, perquè és ara, més que mai, quan el nostre país necessita empreses que contribueixin a la reactivació de la seva economia, a preservar l'ocupació i al benestar social. Si hem pogut afrontar els reptes d'aquesta crisi, ha estat gràcies a la solidesa del nostre negoci i als bons resultats obtinguts en 2019. La nostra prudència financera ha estat clau en un escenari marcat per la incertesa en el qual mantenim la nostra visió de llarg termini», afegeix.

Unió de les seves quatre marques icòniques

En el marc del seu suport a l'Hostaleria, Mahou San Miguel ha unit, per primera vegada en la seva història, a les seves quatre marques icòniques -Mahou, Sant Miquel, Alhambra i Solán de cabres- en la campanya 'Som Família', centrant-se en el concepte de Família que s'estén més enllà dels seus professionals a tots els que fan possible que els consumidors gaudeixin dels seus productes. La seva última fita, llançat a l'agost en canals digitals, promou la socialització responsable, més important que mai davant la situació de rebrots que estem vivint actualment.

«Preservar l'activitat al sector Hostaler és salvaguardar el nostre estil i manera de vida i, sens dubte, si hi ha alguna cosa per al que existeixen Mahou San Miguel i les seves marques és per unir a les persones i crear moments de connexió entre elles que contribueixin al fet que siguem més feliços», -explica Alberto Rodríguez-Toquero.

Mahou San Miguel també manté un paper actiu en la societat que s'ha intensificat en els últims mesos per contribuir a pal·liar l'impacte d'aquesta crisi sanitària en els col·lectius més vulnerables. En aquest sentit, ha aportat més de 380.000 litres d'aigua i cervesa 0,0 a hospitals i entitats socials i ha facilitat material de protecció per al personal sanitari. La seva Fundació, a més, ha donat 300.000 euros a Creu Roja per atendre famílies en risc i va posar en marxa una campanya interna de microdonacions que es va traduir en el lliurament de més de 30.000 mascaretes a la xarxa hospitalària.

 

Un estiu atípic i un futur incert amb focus en la Sostenibilitat

Després del desconfinament i la reobertura gradual dels locals d'oci i restauració al nostre país, Mahou San Miguel està travessant un estiu «atípic» amb vendes molt allunyades de les xifres assolides en els mesos estivals d'anys anteriors. Tot i que és cert que, a causa de la situació, la Companyia esperava caigudes encara més dràstiques, l'actual evolució de la pandèmia plena d'incertesa el futur a mitjà termini.

El director general de Mahou San Miguel entreveu «un any molt complex per a la nostra Companyia. La recuperació serà gradual i portarà temps, però aquesta crisi també ens brinda l'oportunitat de reinventar-nos per protegir el nostre negoci i respondre amb agilitat i flexibilitat al que la societat espera de nosaltres». -A això afegeix que- «és prioritari preservar l'ocupació i l'activitat hostalera, així com accelerar la tornada a la normalitat del comerç i els establiments d'Alimentació. Tots són claus en la recuperació econòmica de país».

En aquest context, la Companyia segueix mirant cap endavant amb la vista posada en el llarg termini i en la Sostenibilitat com a pilar per al desenvolupament del seu negoci. En aquest exercici, posarà fi al seu Pla a tres anys 'Som 2020' i farà un pas més en la seva estratègia per integrar el benefici econòmic amb el social i el mediambiental, esdevenint un motor transformador a través de la seva contribució en tres eixos clau. El primer, l'impuls del progrés social i econòmic mitjançant la protecció de l'ocupació dels seus professionals i de la resta d'actors de la cadena de valor. El segon, la protecció del medi ambient amb especial focus en la circularitat d'envasos i materials. I la tercera, la promoció d'un estil de vida més saludable, sostenible i feliç vetllant per la salut del seu equip i desenvolupant productes i experiències que afavoreixin la socialització i les necessitats del nou oci.

«La conjuntura actual ha provocat una major sensibilitat del consumidor a un concepte integral de sostenibilitat. Ens enfrontem a nous reptes socials i a un fort impacte econòmic, més acusat en determinats col·lectius i sectors, que volem contribuir a pal·liar. Portem més de 130 anys aportant valor a consumidors, clients, distribuïdors i a la societat i, ara més que mai, ho seguirem fent», assegura Alberto Rodríguez-Toquero.

Grans passos com la producció dels primers envasos lliures de plàstic

El 2020, Mahou San Miguel ha fet grans passos com la producció dels primers envasos i agrupacions lliures de plàstic per a 12 marques de les seves principals gammes de cervesa, Mahou, San Miguel i Alhambra. Així, ha eliminat tant les anelles com, de forma diferencial en el sector, els retràctils plàstics que emboliquen els seus productes, substituint-los per alternatives fabricades en cartó biodegradable. Aquesta iniciativa suposa un estalvi de 90.000 kg de plàstic a l'any, xifra que s'incrementarà progressivament, ja que la Companyia sumarà cada vegada més marques a aquest procés.

2019, clau per afrontar els reptes derivats de la crisi sanitària

Els bons resultats registrats per Mahou San Miguel a 2019 han servit per afrontar els importants reptes als quals ha hagut d'enfrontar la Companyia davant la crisi generada per la Covid-19, que ha afectat notablement al seu negoci, podent protegir l'ocupació i donar suport a l'Hostaleria. La Companyia va obtenir un benefici abans d'impostos de 192.200.000 d'euros, un 12,8% més que el 2018; la seva xifra de negoci es va incrementar un 7,8%, fins a un total de 1.400,4 milions d'euros i l'EBITDA va augmentar un 13,5% fins als 295.500.000 d'euros. A més, va aconseguir un volum de vendes de 19,3 milions d'hectolitres, un 5% més que l'any anterior, dels quals 14,5 van correspondre a cervesa i 4,8 a aigua mineral, de sabors i funcionals.

La Companyia va tancar 2019 amb 3.529 professionals (un 11% més) repartits en els seus 11 centres d'elaboració de cervesa, els seus quatre brolladors i plantes d'envasat d'aigua, la seva seu corporativa i les seves 16 delegacions comercials ubicades en 11 comunitats autònomes del nostre país. El 4% de les incorporacions van correspondre a menors de 30 anys.

La importància de la Innovació

L'any passat, el 6,7% de la venda neta de Mahou San Miguel va provenir de la Innovació a la qual va destinar 31,5 milions d'euros, un 19% més que l'any anterior. En aquesta línia, va continuar en el desenvolupament de la categoria de cervesa a Espanya amb nous llançaments al mercat: Mahou Cinc Estrelles Session IPA, Alhambra Baltic Porter, Alhambra Especial Radler, Alhambra Bóta de Ron Granadino, MAGNA de Sant Miquel, Raw Tzatziki i Raw carrot de Nòmada Brewing i el rellançament de la mesquita.

A més, va incrementar la seva participació en les cerveseres craft nord-americanes Founders Brewing i Avery Brewing, fins a un 90% i un 70%, respectivament, i va complementar la seva cartera gràcies a la signatura d'acord amb AB InBev per a la comercialització a Espanya de les seves principals marques a partir del 2020 ia la incorporació de la cervesa Premium Brutus.


Comentaris

envia el comentari