Catalunya Diari

La marca Horta de Lleida es posa en marxa amb l'acreditació de les primeres 22 empreses

Pretén distingir els productes i serveis produïts en aquesta zona lleidatana, posant en valor la qualitat, la bellesa paisatgística i el medi ambient

Marca Horta de Lleida
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i el regidor Joan Queralt, amb alguns dels empresaris | LleidaDiari.cat

  L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha lliurat aquest dilluns els certificats d'autorització d'ús de la marca Horta de Lleida a les primeres 22 empreses de producció agroalimentària de la ciutat que s'han sumat a aquest projecte d'impuls del sector primari local. La marca Horta de Lleida és una iniciativa de l'Ajuntament de Lleida, a través de la Fundació Lleida 21, que té l'objectiu de distingir els productes i serveis que provenen de l'Horta, associant aquesta marca a la qualitat agroalimentària, la bellesa paisatgística i la conservació del medi ambient.

Les primeres empreses acreditades treballen en cultius com són la fruita dolça, els cereals, les plantes aromàtiques i les hortalisses; la producció d'oli, melmelades i olis essencials; i la ramaderia bovina, porcina i avícola. La idea de la marca territorial de l'Horta de Lleida neix amb l'objectiu de generar identitat al territori de l'Horta i, a la vegada, diferenciar-se respecte d'altres espais agraris i generar valor afegit en els seus productes.

 

Les primeres 22 empreses agroalimentàries

Les primeres 22 empreses agroalimentàries que formen part la marca Horta de Lleida són: L'Oliverar de Sanui; Bovigar Agropecuaria SLU; Robert Garreta Roig; Jordi Garreta Roig; Sant Just Agropecuaria SL; Torre del Molet SCCL; Arilfruit SA; Sat N. 1255 Arilfruit LTDA; Agromele; Aromes de Can Rosselló; Ara Proximitat; Melmelades i conserves Blanch; Sanui Fruits SAT; Del tros a la llar; Coll Riba Ecològics SCP; Punt Eco Agroambiental; Marc Vives Bonet; Josep Maria Aragonés; Maria Pilar Menchero; i Ana Aragonés.

La marca Horta de Lleida ja disposa d'un Reglament d'ús i una Comissió de gestió, que fixen les condicions per a la seva utilització tant per part dels productors agraris i ramaders, com dels elaboradors agroalimentaris, les empreses o persones del sector de la comercialització i de serveis agraris compatibles amb l'establert al Pla d'Usos de l'Horta de Lleida. Pròximament, es difondrà la marca en l'àmbit de la distribució, tant majorista com detallista, i s'avançarà també en la creació dels materials promocionals.


Comentaris

envia el comentari