Catalunya Diari

La marca Horta de Lleida es posa en marxa amb l'acreditació de les primeres 22 empreses

Pretén distingir els productes i serveis produïts en aquesta zona lleidatana, posant en valor la qualitat, la bellesa paisatgística i el medi ambient
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i el regidor Joan Queralt, amb alguns dels empresaris | LleidaDiari.cat

  L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha lliurat aquest dilluns els certificats d'autorització d'ús de la marca Horta de Lleida a les primeres 22 empreses de producció agroalimentària de la ciutat que s'han sumat a aquest projecte d'impuls del sector primari local. La marca Horta de Lleida és una iniciativa de l'Ajuntament de Lleida, a través de la Fundació Lleida 21, que té l'objectiu de distingir els productes i serveis que provenen de l'Horta, associant aquesta marca a la qualitat agroalimentària, la bellesa paisatgística i la conservació del medi ambient.

 

Les primeres empreses acreditades treballen en cultius com són la fruita dolça, els cereals, les plantes aromàtiques i les hortalisses; la producció d'oli, melmelades i olis essencials; i la ramaderia bovina, porcina i avícola. La idea de la marca territorial de l'Horta de Lleida neix amb l'objectiu de generar identitat al territori de l'Horta i, a la vegada, diferenciar-se respecte d'altres espais agraris i generar valor afegit en els seus productes.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Les primeres 22 empreses agroalimentàries

Les primeres 22 empreses agroalimentàries que formen part la marca Horta de Lleida són: L'Oliverar de Sanui; Bovigar Agropecuaria SLU; Robert Garreta Roig; Jordi Garreta Roig; Sant Just Agropecuaria SL; Torre del Molet SCCL; Arilfruit SA; Sat N. 1255 Arilfruit LTDA; Agromele; Aromes de Can Rosselló; Ara Proximitat; Melmelades i conserves Blanch; Sanui Fruits SAT; Del tros a la llar; Coll Riba Ecològics SCP; Punt Eco Agroambiental; Marc Vives Bonet; Josep Maria Aragonés; Maria Pilar Menchero; i Ana Aragonés.

 

La marca Horta de Lleida ja disposa d'un Reglament d'ús i una Comissió de gestió, que fixen les condicions per a la seva utilització tant per part dels productors agraris i ramaders, com dels elaboradors agroalimentaris, les empreses o persones del sector de la comercialització i de serveis agraris compatibles amb l'establert al Pla d'Usos de l'Horta de Lleida. Pròximament, es difondrà la marca en l'àmbit de la distribució, tant majorista com detallista, i s'avançarà també en la creació dels materials promocionals.

 



Comentaris

envia el comentari