L’Estat millora 80 quilòmetres de la línia de tren entre Lleida-Manresa

Pla general de la muntanya de balast que s'ha de col·locar per renovar la que hi ha

L'Estat millora 80 quilòmetres de la línia Lleida-Manresa | LleidaDiari.cat

El govern espanyol està actuant des de principis d'any en 80 quilòmetres de l'R12, coneguda com la línia de Manresa, en el tram Lleida – Calaf per aconseguir que els trens hi circulin a la seva velocitat màxima, fixada entre 120 i 140 quilòmetres per hora.

 

En el cas del tram Lleida – Mollerussa s'estan substituint les travesses de la via i això permetrà reduir el temps del trajecte uns 7 minuts. Segons el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, quan acabin els treballs la línia quedarà «en perfecta disposició» perquè la Generalitat hi pugui implantar el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

Una inversió de 13 milions d'euros

La inversió en la millora que fa l'Estat a través d'Adif en aquests 80 quilòmetres de línia entre Lleida i Manresa és d'uns 13 milions d'euros i estarà enllestida durant el primer semestre de l'any. Segons ha explicat Crespín, una de les actuacions més destacades és la d'un tram de 16 quilòmetres entre Lleida i Mollerussa, on es renovaran 27.000 travesses de formigó i també el llit de balast que hi ha sota les vies. Això permetrà reduir el temps del trajecte entre la capital del Pla d'Urgell i la del Segrià en uns 7 minuts, de manera que es passarà dels 22 minuts que dura actualment a uns 15 minuts.

  

  

Les actuacions al llarg dels 80 quilòmetres fins a Calaf es fan en punts afectats pel temporal Dana de l'octubre passat i es concreten en drenatges nous, la millora dels talussos i la cuneta. Al quilòmetre 201 s'està construint una escullera perquè el temporal va fer que el canal afectés la via i es vol evitar que en un futur torni a passar una cosa així. Així mateix, a Calaf es renovarà per complet la subestació elèctrica que dona energia a la línia.

 

La línia estarà en unes condicions «òptimes»

Segons el subdelegat del govern espanyol, amb aquestes millores, la línia estarà en unes condicions «òptimes» per tal que la Generalitat pugui aplicar-hi el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011. D'aquesta manera, es podrien augmentar les freqüències i no hi haurà «cap impediment per fer-ho”. Precisament està previst que Crespín participi dimarts per primera vegada a la reunió de la Plataforma per la línia de Manresa, impulsada des de la Diputació de Lleida amb alcaldes i diferents agents del territori per millorar el servei de trens.

 

Segons Crespín, aquesta línia té una mitjana de 2.000 usuaris diaris. Molts d'ells agafen el tren per anar a Lleida des de Cervera – uns 236 al dia -, Tàrrega – uns 359 al dia -, i Mollerussa – un 291 al dia. En aquest sentit, el subdelegat està convençut que si hi hagués més freqüències cada dia aquesta xifra d'usuaris seria major.

 

També et pot interessar…