La DGT vol retirar 6 punts per utilitzar el mòbil conduint

La DGT vol endurir les sancions per utilitzar el telèfon al cotxe o excedir la velocitat

La DGT vol endurir les sancions per utilitzar el telèfon al cotxe o excedir la velocitat | Cedida

 

La utilització del telèfon mòbil i l’excés de velocitat són les principals causa d’accidents a l'Estat. Per aquest motiu, la Direcció General de Trànsit vol castigar encara més aquestes infraccions i està plantegen només mesures que frenin les xifres de sinistralitat, que estan pujant considerablement en els últims quatre anys.

 

En aquest sentit, el director general de Trànsit, Pere Navarro, creu que «s’ha perdut sensibilitat» cap a aquesta problemàtica i que, per qüestions que desconeix, «va caure de l’agenda». Per això, «no podem perdre temps, perquè no hi ha temps que perdre» i ja està impulsant mesures «concretes, possibles, útils i realitzables» per reduir les xifres de mortalitat a les carreteres catalanes.

 

Reduir el límits de velocitat

Una de les primeres mesures que vol implementar Navarro és la unificació de la velocitat màxima permesa a les carreteres convencionals als 90 km/h, encara que tinguin un voral de més d’1,5 metres d’amplada. Així, desapareixeria el límit dels 100 km/h en gran part de les vies que hi ha actualment i hi hauria un únic límit com ja passa en molts països europeus.

 

A més, Navarro insisteix en què «tenim un problema amb la velocitat» i, per això, vol augmentar considerablement el nombre de radars. Al mateix temps, proposa endurir les penes als infractors, retirant 2 punts del carnet a aquells que superin la velocitat permesa en 20 km/h. Cal destacar que actualment únicament se sanciona amb una multa de 100 euros i no és fins que es superen els 30 km/h del límit quan es comencen a retirar punts.

 

La DGT vol augmentar el nombre de radars considerablement

La DGT vol augmentar el nombre de radars considerablement | Cedida.

 

 

Endurir la sanció per utilitzar el mòbil

L’ús del telèfon mòbil, sobretot el WhatsApp, al volant és la primera causa d’accidents a l'Estat després de la velocitat i el consum d’alcohol i drogues. Per això, la DGT vol augmentar la pèrdua de punts dels 2 actuals als 6 per aquesta infracció, encara que es podrien conformar amb el fet que es quedés en 4.

 

Castigar els que no portin els elements de seguretat

Per un altre costa, la DGT també té la idea de pujar de 3 a 4 els punts que a treure en el cas de no portar el cinturó de seguretat, el casc o les cadiretes per als nens. I és que Navarro assegura que «després de dotze anys, el que no es posa el cinturó no és perquè no ho sàpiga, és perquè no li dona la gana. I el mateix passa amb el cas». «No hi ha excuses», sentencia.