Catalunya Diari

Neix el Canal Empresa, el portal de tràmits i serveis per a empreses, professionals i intermediaris

Neix el Canal Empresa, el portal de tràmits i serveis per a empreses, professionals i intermediaris| Redacció - Fotografia: Generalitat de Catalunya

 

Canal Empresa

El portal, que està en funcionament des del mes de juny, és una eina que es posa en marxa amb la voluntat d’ajudar a empreses i emprenedors. La presentació ha estat a càrrec del delegat de la Generalitat a Lleida, Ramón Farré; del director dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Lleida, Octavi Miarnau; de la responsable de Canal Empresa, Belén Tascon, i de la gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial, Cristina Pruñonosa.
 
En el marc del  Pla d’Implementació de la Finestreta Única Empresarial, el Govern, a través del Departament d’Empresa i Ocupació ha impulsat aquesta iniciativa amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives a les empreses i facilitar la seva activitat econòmica.
 
Canal Empresa, adreçat a empresaris, professionals i intermediaris, ofereix una eina àgil de gestió, amb una visió transversal, que genera una comunicació proactiva i bidireccional entre administració i empresari. El Canal unifica i ordena la informació tenint en compte les necessitats de l’empresari. D’aquesta manera, aquest nou canal es fonamenta amb tres premisses 'Amb un clic trobaràs tot el que necessites'; 'Donem resposta a les teves preguntes' i 'Ens posem en el teu lloc'.
 
El portal, pel que fa a la seva estructura, té dues àrees diferenciades: L'àrea pública, que conté tots aquells continguts o serveis als que les empreses poden accedir sense que calgui la seva identificació prèvia. El canal ofereix continguts públics i accés a serveis de consultes, queixes i suggeriments o sol·licituds de tràmits que no requereixen identificació.; i l'àrea privada, on es conforma de tots els continguts i serveis de l’àrea pública, però personalitzats segons les preferències i característiques de l’empresa identificada. Aquesta àrea també ofereix accés a aquells serveis que requereixen identificació prèvia per sol·licitar-los, com per exemple l’accés al detall dels tràmits realitzats, la gestió de dades pròpies o les sol·licituds de tràmits que requereixin identificació.
 
En relació a la seva funcionalitat, el Canal Empresa permet: als empresaris i professionals, l’accés a les informacions necessàries per a qualsevol moment de la vida d’una empresa: tramitació electrònica, cita prèvia, consultes, queixes i suggeriments, seguiment de l’estat de les gestions realitzades, subscripcions a notícies o avisos per temàtica, entre d’altres; als intermediaris, permet la gestió de clients; a l’administració, el coneixement de les necessitats reals de l’empresari i la realització d’una comunicació proactiva segons els seus requeriments, com enviament d’avisos individualitzats sobre noves convocatòries o finalització de terminis i caducitats de llicències.
 
Una altre novetat és la incorporació de l’eina de Cerca guiada de tràmits, que permet conèixer, a partir de l’activitat de l’empresa, i una sèries de preguntes i respostes,  tots els tràmits que ha de fer, ordre en que s’han de fer, lloc, requisits, documents, taxes que haurà de pagar i formularis necessaris.


Comentaris

envia el comentari