El paer en cap, Miquel Pueyo, s'ha reunit aquest dimarts a la tarda amb el conseller d'Educació, Josep Bargalló, per tractar aquells temes d'interès en l'àmbit educatiu referents a la ciutat de Lleida.
Un dels temes que s'han posat sobre la taula ha estat l'escola de Pinyana, que està en barracons des de fa una dècada i que la Paeria ja va aprovar en el pressupost per al 2020 l'aportació d'1,2 milions per fer possible la nova construcció. Les obres del nou edifici de l'escola de Pinyana, al barri de Balàfia, està previst que comencin al mes de maig.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
La regidora d'Educació, Sandra Castro, ha assistit a la reunió, també amb el director general de Centres Públics, Josep Gonzàlez-Cambray, i el director dels Serveis Territorials a Lleida, Carles Vega. Castro ha comentat que en les setmanes vinents s'activarà la mesa de diàleg a l'escola Cervantes del Centre Històric. La primera sessió es convocarà perquè comunitat educativa, famílies, entitats del barri, Paeria i els serveis territorials defineixin conjuntament el model per als anys vinents d'aquest centre a l'actual ubicació.
En el decurs de la reunió s'ha parlat d'iniciar un procés de diàleg amb les AMPA de Cappont, el Consell de Zona i les organitzacions del barri per definir quin model de centre de secundària hi convé. S'ha refermat el compromís per obrir aquest diàleg i dissenyar el model del centre. També a Cappont s'ha confirmat la millora d'una part dels equipaments de l'escola Camps Elisis, que es podria dur a terme durant aquest estiu per, més endavant, ampliar les instal·lacions.
En la trobada amb el conseller ha quedat palès l'interès del Govern de la Generalitat i de l'equip de govern de la Paeria de posar l'educació com a un dels eixos principals de les seves polítiques. Entre altres qüestions, s'ha exposat el compromís ferm d'ambdues parts a favor de l'equitat en l'educació i s'ha mostrat sintonia plena amb el projecte de la Conselleria.
Més notícies: