L’Oficina de Consum del Segrià tramita 401 expedients durant el primer trimestre de l’any

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Segrià ha tramitat 401 expedients durant el primer trimestre del 2021, un 66% més que en el mateix període de l'any anterior (241 expedients). Dels expedients tramitats entre gener i març d'enguany, 146 corresponen a reclamacions, 117 a consultes resoltes, 82 a mediacions i 4 són queixes.

 

Pel que fa a les mediacions, 33 s'han resolt favorablement i 47 s'han arxivat per no haver prosperat la mediació i 2 no han estat admeses. Els sectors amb més reclamacions i queixes continuen sent els subministraments bàsics, sobretot pel que fa a empreses energètiques de llum i gas, i la telefonia i internet. També ha gestionat diverses reclamacions per afectacions relacionades amb la covid-19.

 

Afectacions derivades de la crisi del coronavirus

D'altra banda, l'OCIC del Segrià ha tramitat 34 expedients que corresponen a afectacions derivades de la crisi del coronavirus, la qual cosa representa un 12,6% del volum total tramitat entre els mesos de gener, febrer i març, la meitat que en els darrers mesos del 2020. La majoria d'aquestes reclamacions es fan a companyies aèries i empreses de viatges combinats (agències de viatge).