Destinaran mig milió d’euros a innovar i modernitzar el comerç de Lleida

Inclou ajuts per potenciar la competitivitat i el seu creixement econòmic
Imatge d'arxiu de l'Eix Comercial de Lleida | LleidaDiari.cat

La Junta de Govern Local ha donat el vistiplau aquest dimarts a l'Estratègia per a la Innovació Comercial de la ciutat, que es va presentar al març i que preveu una inversió de 500.000 euros en tres anys per promocionar i modernitzar el sector. Els diners s'obtindrien a través d'un sistema nou de finançament en què es destinaria al petit comerç una part dels ingressos en concepte d'Impost de Construccions i Obres (ICIO) que generés la implantació de nous equipaments de gran format en les àrees de desenvolupament comercials previstes.

 

Després d'una anàlisi de la situació actual del sector de la ciutat, l'estratègia determina una sèrie de propostes per avançar en el model comercial de la ciutat, amb els agents implicats, que permetran potenciar la seva competitivitat, el seu creixement econòmic i crear valor afegit a la ciutat.

 

 

Ajudes per promoure i finançar les inversions de reforma i modernització dels establiments

Un dels punts contemplats al pla són ajudes per promoure i finançar les inversions de reforma i modernització dels establiments. Alguns exemples serien la incorporació de les TIC o reformes per adequar, renovar o ampliar els espais. Entre altres aspectes té en compte el programa de transformació digital i innovació de l'empresa comercial, l'adaptació dels establiments a les noves tendències en 'retail' i l'aplicació de les TIC com a oportunitat per millorar l'experiència de compra i la gestió empresarial.

 

Paral·lelament, s'ha de treballar una diagnosi de les necessitats formatives del sector comercial i el consegüent anàlisi de l'oferta existent. Convenis amb centres de formació reglada i no reglada o cursos d'especialització i innovació en retail amb escoles de referència són propostes que contribuirien a avançar per a una millor competitivitat del sector a Lleida.

 

El document marc planteja 5 estratègies que generen 8 projectes

Tal com es va exposar al març, el document marc planteja cinc estratègies que generen vuit projectes, amb 19 línies d'actuació i d'intervenció. Entre altres, hi ha diagnosticar l'urbanisme en àrees d'alta concentració comercial per tal d'avaluar i millorar l'entorn urbà d'aquestes zones a la ciutat de Lleida, la figura d'una persona dinamitzadora, l'elaboració d'un programa de qualitat – bones pràctiques per als establiments comercials i serveis, o una oficina oberta, Invest in Lleida, que ja s'ha posat en marxa per captar empreses i inversions estrangeres.

 



Comentaris

envia el comentari