La Paeria inicia una campanya per tal d'informar del nou llindar de velocitat amb què multaran els radars

Amb l’objectiu de reduir els accidents a la ciutat
Imatge d'un radar de Lleida
Imatge d'un radar de Lleida | Redacció

L'Ajuntament de Lleida iniciarà una campanya de divulgació el dilluns 26 de març per informar la ciutadania del nou llindar de velocitat a què multaran els radars de la ciutat. Sota el lema «A més velocitat dels vehicles, més risc per a la nostra vida», la campanya se centrarà en anuncis adreçats a conscienciar de la relació directa entre la velocitat i l'augment de la lesivitat. Segons les dades de la DGT, a una velocitat de 30 km/h la probabilitat de no patir lesions és d'un 30%, de resultar ferit un 65% i hi ha un 5% de possibilitats de morir. Un accident a una velocitat de 45 km/h suposa un 4% de possibilitats de no patir lesions, un 50% de resultar ferit i un 45% d'esdevenir un accident mortal. Un vehicle que circula a 65km/h té un 15% de possibilitats de provocar ferits i un 85% que aquestes ferides siguin d'extrema gravetat i provoquin la mort.

  

Segons les dades de la darrera Junta Local de Seguretat, l'any 2017 el nombre d'accidents va augmentar un 5,5% i els accidents amb ferits un 22%, tot i que la majoria han sigut lleus. Els atropellaments també s'han incrementat un 16%. Tot i que no s'han hagut de lamentar víctimes mortals, l'Ajuntament de Lleida vol continuar treballant per disminuir els accidents. Els accidents amb ferits havien disminuït en els darrers anys i davant de l'increment que s'ha produït en el darrer any s'ha decidit continuar treballant amb els mecanismes de control de la velocitat (radars i semàfors vermells). Des del 10 d'abril els radars de la ciutat multaran a partir de 60km/h amb l'objectiu de reduir els accidents. La velocitat és la causa més directa de mortalitat en els accidents amb vianants i el seu control, una de les mesures més efectives per reduir-la.

Imatge de la campanya
Imatge de la campanya | LleidaDiari.cat

 



Comentaris

envia el comentari