Catalunya Diari

La Paeria posarà en marxa una Biennal de les arts i la cultura a la ciutat

L’impuls de les petita i mitjana empresa cultural i la seva internacionalització és una aposta del Paer en cap
Imatge de la presentació
Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

Lleida disposarà en el futur d’una Biennal de les arts i la cultura a la ciutat, que tindrà com a objectiu donar visibilitat a les creacions dels artistes, promoure la reflexió en jornades professionals i establir relacions comercials mitjançant estands i rodes de negoci. Aquest esdeveniment és una de les principals iniciatives de la proposta de pla de promoció i internacionalització de les empreses i indústries culturals i creatives de la ciutat que impulsa l’Ajuntament de Lleida i codirigiran Margarida Troguet, gestora cultural i exdirectora del Teatre Municipal de l’Escorxador Margarida Troguet, i Marta Olivares , mànager de companyies com La Fura dels Baus i exdirectora de l’Àrea de Creació de l’Institut Ramon Llull.

 

El paer en Cap, Fèlix Larrosa, ha presentat aquest migdia un pla que és «una aposta que vaig assumir la responsabilitat de ser alcalde de Lleida: el desig de convertir Lleida en la capital d’un territori creatiu per mitjà d’una estratègia conjunta». Larrosa ha detallat que el pla té l’objectiu d’ajudar a enfortir les empreses culturals de la ciutat i els seus projectes: «És una estratègia de ciutat per la retenció i atracció de talent i, a més a més, és un espai de creació de nova ocupació de qualitat».

 

Larrosa ha expressat el seu desig que en aquest projecte s’hi impliquin no només altres administracions sinó també el sector empresarial lleidatà: «És bàsic i determinant. Quan nosaltres impulsem festivals, esdeveniments i fires necessitem implicar molt més a l’empresa lleidatana. El sector empresarial lleidatà gaudirà del fet que puguem ser capaços de generar una marca potent des de l’àmbit de la cultura i un posicionament internacional i d’alguna manera hi ha de participar». 

 

Potenciar les empreses culturals de Lleida

El Paer en cap, juntament amb la tinent d’alcalde i regidora de Cultura, Montse Parra, s’ha reunit amb Margarida Troguet i Marta Olivares aquest dijous a l’espai Marbi de la partida Bovà per donar a conèixer el projecte. En la trobada hi ha participat responsables de diferents companyies culturals de la ciutat a més del responsable de programació de LaTemporada, Llorenç Corbella i Santi Lapeira, director del CECAAC (Centre experimental de la Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya, amb seu al Magical). La nova estratègia municipal per potenciar i promocionar internacionalment les petites i mitjanes empreses culturals de Lleida haurà de seguir les directrius fixades pel Pla Estratègic de Cultura de la Ciutat de Lleida, aprovat fa uns mesos, i el Pla de Promoció de la Ciutat de Lleida i incloure també un cens d’empreses i indústries culturals i creatives de la ciutat. La tinent d’alcalde Montse Parra ha destacat la il·lusió amb què s’emprèn un projecte que permetrà millorar i generar sinergies entre indústries, creadors i públic.

Imatge de la presentació
Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

 

 

Margarida Troguet, per la seva banda, ha explicat que el projecte planteja, per començar, dur a terme l’estudi per elaborar aquest cens que permeti conèixer el pes de les empreses i creadors culturals i artístics de les diferents disciplines a la ciutat de Lleida; el nombre de treballadors i treballadores que s’hi dediquen i la seva especialitat; els recursos dels quals disposen; el seu volum d’activitat; les tipologies d’empreses; els seus processos creatius i de producció; les exportacions; les instal·lacions; els premis i reconeixements, etc.

 

D’altra banda, defineix una estratègia per a la promoció i projecció internacional en dues fases, una a curt termini i una altra a més llarg termini. L’estratègia a curt termini pivotarà sobre la creació d’una taula de treball representativa per consensuar les decisions i mesures a desenvolupar i sobre la creació d’una marca que doni identitat a les estratègies de promoció. També planteja promoure les trobades professionals, afavorir la presència de professionals del món de l’art, de la cultura i de la comunicació com a visitants als esdeveniments de la ciutat; promoure la mobilitat dels professionals de Lleida com a ambaixadors de la ciutat en fires i festivals arreu; oferir suport i assessorament a empreses i creadors; i buscar complicitats amb altres administracions i institucions del món de la cultura per aprofitar els recursos i eines a l’abast per promocionar la cultura.

 

A llarg termini, la proposta se centra en la creació d’aquest esdeveniment biennal que permeti acollir tots els professionals de la cultura i les arts de la ciutat, en un format d’hibridació de les arts que esdevingui una marca de la capacitat creativa de les empreses i indústries culturals i artístiques de Lleida. En aquest sentit, Marta Olivares ha explicat que la proposta de Lleida estudiarà esdeveniments similars que ja estan funcionant com la marca Edimburg City of Festivals o el Mercatua que es fa a Pamplona. L’adjudicació del Pla s’ha realitzat mitjançant concurs públic.



Comentaris

envia el comentari