Catalunya Diari

El parc comercial i d'oci de Torre Salses de Lleida estarà llest el 2022

El parc comercial tindrà 55.500 metres quadrats de superfície bruta per llogar als operadors
Recreació virtual del futur parc comercial i d'oci Go Lleida
Recreació virtual del futur parc comercial i d'oci Go Lleida | LleidaDiari.cat

El parc comercial i de lleure Go Lleida que promouen Eurofund i Frey als terrenys de Torre Salses serà el primer barri 'smart' de Lleida, incorporant tot un seguit de mesures per afavorir la seva integració urbana, que sigui sostenible, activador de l'economia lleidatana i l'ocupació, així com per l'ús de les noves tecnologies. 

 

Go Lleida, nom provisional del projecte, s'ubicarà als terrenys coneguts com a Torre Salses que corresponen al Sector d'Urbanització (SUR) 42. Els promotors esperen poder tenir-lo enllestit pel 2022, tal com han explicat aquest dilluns durant la roda de premsa de la seva presentació.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

55.500 metres quadrats de superfície bruta per llogar als operadors

El pla parcial aprovat definitivament l'octubre de 2018 ordena els espais i els usos per configurar el parc comercial amb 55.500 metres quadrats de superfície bruta per llogar als operadors. L'objectiu és construir un parc de mitjanes superfícies, «que serà el millor exemple de complex comercial i de lleure de darrera generació, amb una urbanització, construcció i serveis d'alta qualitat». Go Lleida comptarà amb un hipermercat d'alimentació del grup Bon Preu, hi ha la reserva d'espai per a un altre gran hipermercat d'un altre sector i la resta seran mitjanes superfícies, a més d'equipaments i serveis com el multi cinema de darrera generació del grup Yelmo.

 

L'oferta es completarà amb una àmplia oferta de restauració amb terrasses, bars i restaurants. El parc comercial i de lleure serà sostenible perquè inclourà wifi públic, panells solars per a la generació d'electricitat, punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, centres de reciclatge i una bassa d'aigua per al reg dels 20.000 metres quadrats de zones verdes i dels més de 1.000 arbres que es plantaran.

 

2.300 places d'aparcament, carril bici i l'ampliació de la L-7 d'Autobusos de Lleida

La mobilitat és una altra vessant molt estudiada perquè es volen posar facilitats per reduir els només dos quilòmetres que separen Go Lleida del centre de la ciutat. Així, s'han previst 2.300 places d'aparcament, carril bici i l'ampliació de la L-7 d'Autobusos de Lleida fins a Torre Salses amb vuit noves parades. El conveni signat amb la Paeria i el pla parcial ja preveuen que seran els promotors i operadors del parc qui subvencionaran durant 10 anys aquesta ampliació del transport públic.

 

El mateix conveni contempla, com ja és conegut, el desdoblament i ampliació del vial Víctor Torres, que permetrà connectar el centre de Lleida amb la variant sud passant per Torre Salses. Eurofund manté el compromís de finançar aquest projecte municipal amb 1,2 milions d'euros i adquirir finques de la Paeria al SUR 42 pel mateix import per ajudar a sufragar aquesta obra. Igualment, els acords vigents inclouen l'obertura d'un nou tram del carrer Francesc Bordalba, entre el SUR 42 i el cementiri i l'N-240. Eurofund avançarà 500.000 euros per aquesta actuació. 

Imatge de la presentació
Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

 

La inversió privada més important feta a Lleida

«Go Lleida representa la inversió privada més important feta a Lleida» i superarà els 100 milions d'euros amb un impacte a l'economia lleidatana de 190 milions d'euros. Les xifres són molt rellevants perquè l'activitat del parc generarà a l'Ajuntament de Lleida uns ingressos anuals de 8,4 milions d'euros en impostos i taxes, així com en llicències, tant dels promotors com dels operadors, i es crearan prop de 2.000 llocs de treball, dels que 400 seran directes.

 

Tal com han explicat aquest dilluns durant la seva presentació, «els lleidatans han vist clar els beneficis d'aquest projecte perquè una enquesta elaborada per la multinacional GfK per encàrrec d'Eurofund conclou que el 99% dels enquestats coneixen o han sentit a parlar del projecte, el 80% dels lleidatans i lleidatanes el valoren de forma positiva o molt positiva i més del 60% el consideren necessari per la ciutat. El 85% afirma que ajudarà a reduir l'atur i un 80% assegura que hi anirà quan obri».

 

Crear un gran centre d'atracció comercial i de lleure

La voluntat d'Eurofund i Frey és crear un gran centre d'atracció comercial i de lleure que eviti l'actual fuita de compradors, que suma prop de 500 milions anuals, a més del progressiu augment de compra per internet que també resta facturació a les botigues de Lleida.

 

Igualment, els promotors de Go Lleida veuen compatible i complementari l'activitat que desenvoluparan amb el comerç de proximitat i creuen necessari generar sinergies amb el sector comercial local, però també amb el turístic, econòmic i cultural. Per això, s'establiran convenis de col·laboració amb entitats i organitzacions lleidatanes com ja s'ha fet amb les associacions veïnals de la Bordeta, Magraners i Cappont.

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari