Catalunya Diari

Plusfresc aposta per un nou model de compra i ofereix una experiència al comprador en la seva botiga Sunka

La cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos ha ampliat i reformat el seu nou espai Sunka

Plusfresc, cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos, va inaugurar el 2001 a Lleida la botiga Sunka, un espai creat amb la voluntat de millorar l'experiència de compra dels seus clients a través d'espais i serveis diferencials. Amb el temps, Sunka es va acabar convertint en un referent en el sector de la distribució alimentària, ja que suposava un canvi en el model d'atenció existent fins al moment.

Vint anys després, Plusfresc continua treballant per posar al consumidor al centre del seu negoci. És per aquest motiu que la companyia ha decidit fer un pas més a l'hora d'assolir aquest objectiu amb l'ampliació i la reforma de Sunka, un espai des del qual volen impulsar un nou model de compra totalment enfocat a l'experiència client i que troba en la innovació, la tecnologia i la omnicanalitat, seus pilars principals.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

«Volíem crear una proposta única i això ens va portar a visitar diverses ciutats europees, com Kíev, Florència, Colònia o París, per conèixer no només projectes de retail rellevants i punters des del punt de vista tecnològic sinó també estils arquitectònics i artístics que pensàvem que podrien contribuir a nodrir i configurar el nou Sunka», explica Francisco González, director general de Plusfresc.

Imatge d'una botiga Sunka de Plusfresc
Plusfresc aposta per un nou model de compra i ofereix una experiència al comprador en la seva botiga Sunka | Plusfresc

Un local de 2.000 m² des del qual Plusfresc consolida el seu compromís tant amb les persones com amb el medi ambient

El resultat és un local de 2.000 m² des del qual Plusfresc consolida el seu compromís tant amb les persones com amb el medi ambient a través d'espais enfocats a noves famílies de productes i serveis específics diferencials configurats de manera responsable amb l'entorn - com passa a la resta dels seus establiments, no s'utilitzen bosses de plàstic, s'ha implementat tecnologia d'il·luminació LED i s'han instal·lat murals frigorífics amb portes de vidre -.

La nova botiga constitueix a més un homenatge a les terres lleidatanes, amb records i referències constants al territori com a reivindicació de les arrels i els valors de Lleida. «Això es tradueix també, en línia amb la nostra aposta pel producte de proximitat, en una àmplia oferta de producte fresc, tant pel que fa a la fruita i la verdura com a la carn, mitjançant la nostra marca 100% criat a Lleida, i al peix, que vam comprar diàriament en les millors llotges dels ports més importants», assegura Francisco González.

El producte diferencial: clau del nou espai

A les seccions habituals de frescs presents a la botiga, com són els espais de Fruita i verdura, Carnisseria - on s'ha afegit una cava de carn madurada -, Peixateria - una zona de 10 m2 que compta amb un forn gratuït i un nou aquari de marisc - i Forn - amb pans especials acabats de fer i una màquina per tallar -, s'afegeixen ara les zones reservades a noves famílies de productes.

En aquest sentit, al nou Sunka es pot trobar el Racó del Pernil - tallat a mà pel personal de l'establiment -, el Racó Gourmet - amb productes selectes com embotits, salmó fumat, tòfones o caviar -, la Formatgeria - amb més de 300 varietats de formatges locals, d'importació i artesanals -, la zona del Granel - amb cereals, llegums, farines i fruita seca ecològics, entre d'altres -, el Taller de fruita - en el qual s'elaboraran receptes de fruita i verdura com sucs, smoothies, aigües infusionades, fruita tallada, amanides i verdures preparades per elaborar cremes i woks, entre altres propostes -, i l'Espai Eco-Bio - amb més de 400 propostes diferents -.

«Volem que quan els nostres clients entrin en Sunka tinguin una experiència de compra excel·lent i completa; que trobin tot allò que busquen i que el portin a casa de la manera que més s'ajusti a les seves necessitats. El nostre objectiu final és que estiguin a gust amb nosaltres i que, en definitiva, se sentin com a casa», assegura González.

Un celler amb una àmplia selecció de vins

Sunka disposa també d'un Celler amb una àmplia selecció de vins, tant d'importació com de la terra. La companyia ha instal·lat en aquesta zona una Tablet a través de la qual els clients poden buscar productes, ampliar informació, demanar l'ajuda d'un assessor especialitzat i fins a localitzar el producte a la botiga a través d'un sistema d'il·luminació automàtic. «En seleccionar un determinat vi, la tablet mostra l'espai en què està situat i s'il·lumina la seva etiqueta electrònica perquè el client pugui trobar-ho de forma fàcil i ràpida», exposa González. Aposta de Plusfresc per la omnicanalitat

Més enllà del producte, Plusfresc ha volgut nodrir el nou Sunka amb serveis enfocats a proporcionar al consumidor una atenció integral a través de la tecnologia i des d'un punt de vista totalment innovador. Un d'aquests serveis omnicanales és el PlusAjuda, un quiosc a través el qual els clients poden demanar ajuda sobre diferents temes i que està connectat a un sistema electrònic que avisa de forma immediata al personal de la botiga a través dels SmartWatch que porten tots els empleats. El nou Sunka ofereix també la possibilitat de fer les compres en l'establiment des del mòbil a través de l'App Plusfresc.

«Oferim dues funcionalitats: seleccionant els productes amb el mòbil i col·locant-los en bosses dins del carro, de tal manera que en acabar el recorregut el client passa per una caixa especial que llegeix les compres de forma automàtica, o escollint els productes amb els dispositius electrònics sense agafar-los. En aquest cas, som nosaltres els que els preparem i els hi portem a casa», diu González.

La instal·lació de caixes d'autoescanning

A tot això s'afegeix la instal·lació de caixes d'autoescanning, l'ús d'etiquetes electròniques en tota la botiga per a la identificació dels productes i l'establiment d'un torn digital a les seccions que calcula el temps d'espera amb l'objectiu de millorar l'atenció . «En aquest sentit, hem creat també una zona d'Atenció al client des de la qual volem ajudar-lo i assessorar-lo en tot el que pugui necessitar», declara González.

Centre cultural i gastronòmic

Un dels trets diferenciadors d'aquesta botiga ha estat sempre l'Espai Sunka, destinat a l'organització d'activitats com tallers de cuina, showcookings i maridatges, entre altres iniciatives. Aquesta zona es divideix en tres espais: una cuina i dues sales multifuncionals totalment equipades per fer reunions tant d'empresa com particulars.

La botiga compta també amb l'Àgora, un espai cultural i social especialment pensat per a la realització d'iniciatives com presentacions, xerrades o lectures de poemes, o simplement per seure a descansar i gaudir de la lectura. A més, en línia amb el seu compromís amb la difusió de la cultura, el nou Sunka compta amb un racó dedicat a l'intercanvi de llibres.


Comentaris

envia el comentari