Catalunya Diari

El supermercat lleidatà que creix un 15,5% i supera els 195 milions d’euros

La marca va invertir més de dos milions d’euros per implementar a totes les seves botigues les mesures de seguretat necessàries per protegir la salut

Imatge d'una botiga de Plusfresc

SUPSA Supermercat Pujol crece un 15,5% y supera los 195 millones de euros | LleidaDiari.cat

SUPSA Supermercat Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l'exercici 2020 amb una facturació de 195.500.000 euros s/IVA, un 15,5% més que l'any anterior. Amb una quota de mercat del 23,6%, continua sent la cadena líder en superfície de venda a la província de Lleida.

La situació derivada de la covid-19 va portar a la companyia a invertir 2.200.000 euros per fer front a la crisi sanitària: va posar material de prevenció i protecció a disposició dels seus treballadors, clients i col·laboradors, va extremar els serveis de neteja i desinfecció i va prendre mesures per facilitar la conciliació del personal en els moments més crítics de la pandèmia com, per exemple, ampliar els descansos dels empleats i proporcionar-los tres dies més de vacances.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

De fet, Plusfresc va contractar fins a 80 persones en els moments de més demanda per satisfer-ne l'increment, tancant l'any amb prop de 1.500 empleats. A més, la companyia va implementar un servei de compra per telèfon per a majors de 65 anys i persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, una decisió que tenia com a objectiu evitar que els grups poblacionals de més risc s'haguessin de desplaçar a la botiga i minimitzar així el risc de contacte.

Donació a entitats socials

A això s'afegeix la donació a entitats socials que la cadena de supermercats va dur a terme per valor de 300.000 euros amb l'objectiu de contribuir a combatre els efectes econòmics de la Covid-19. Segons Francisco González, director general de Plusfresc, «2020 va ser un any de reptes. La
crisi sanitària ens va obligar a ser molt àgils i a adaptar-nos per garantir l'abastiment de productes bàsics a la població. Tot i això, el nostre objectiu principal va ser sempre el de garantir la salut i la seguretat de tots els nostres clients i empleats».

L'increment de la demanda es va donar també a la web de compra online, la qual cosa va requerir que la cadena de supermercats posés tots els mitjans que estaven al seu abast per satisfer un nivell de peticions que es va arribar a doblar en els moments més àlgids del confinament. En aquest sentit, la intenció de l'empresa és continuar treballant aquest any per adaptar-se als nous hàbits de compra dels consumidors. «Creiem que la compra online ha arribat per quedar-se i volem seguir millorant aquest servei per proporcionar la millor experiència als nostres clients», diu González.

Tres noves botigues i ampliacions el 2020

Durant l'any passat, la companyia va obrir tres noves botigues, dues d'elles a les comarques
lleidatanes - Bell-lloc el mes de juny i Térmens el desembre -, i una altra a Barcelona (carrer
Nicaragua), ciutat on disposa actualment de cinc establiments. A més, Plusfresc va ampliar el
mes de maig la botiga d'Agramunt, on va afegir una peixateria amb servei de forn de peix
gratuït i va ampliar l'assortiment de producte envasat, fruita i verdura i congelats, i va obrir el
seu segon celler a Lleida, en concret, a la botiga de Nova Balàfia, consolidant així la seva aposta
pel sector vinícola.

2021: continua l'aposta pel territori amb noves botigues a les terres de Lleida

En línia amb el seu compromís amb el producte de proximitat i el territori, Plusfresc centrarà
aquest any el seu procés d'expansió en les comarques lleidatanes amb l'obertura a la zona de
noves botigues que s'aniran concretant al llarg dels mesos vinents. De fet, en aquestes
primeres setmanes de l'any ha inaugurat ja tres nous establiments, situats a Corbins (Segrià),
Rosselló (Segrià) i Palau d'Anglesola (Pla d'Urgell). La companyia continuarà buscant
oportunitats de creixement també a Barcelona, ciutat que segueix essent una prioritat per
l'empresa.

Entre els principals projectes de Plusfresc per aquest 2021 destaca la reforma de Sunka, botiga
de format innovador situada a Lleida que busca millorar l'experiència de compra i oferir nous
serveis al consumidor. «Volem convertir-la en un local diferenciador i mostra de l'esforç
innovador de Plusfresc, tal com vam aconseguir fa 20 anys quan la vam obrir per primer cop»,
declara González.

Aquest 2021 la companyia també vol continuar apostant per la digitalització, per les 3S
(sostenibilitat, empresa saludable i seguretat alimentaria) i per la omnicanalitat. Actualment SUPSA Supermercat Pujol compta amb una xarxa de 80 establiments ubicats, a
més de Lleida, a Tarragona, Barcelona i la Franja de Ponent.


Comentaris

envia el comentari