Posen en marxa la campanya ‘Menjar fruita és salut. Menja fruita de Lleida!’

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

 

ASAJA Lleida, en col·laboració amb Fira de Lleida, l'Ajuntament de Lleida i el Departament de Salut a Lleida, ha presentat aquest passat dilluns en roda de premsa la campanya 'Menjar fruita és salut. Menja fruita de Lleida!', per a la promoció de la fruita dolça de Lleida que tindrà lloc en el marc de la propera Fira Agrària de Sant Miquel. Enguany la campanya posa el focus en la promoció del consum de fruita pels seus beneficis per a la salut.

 

L'acte de presentació ha tingut lloc aquest migdia al Pavelló 4 de Fira de Lleida i ha comptat amb la presència del director de Fira de Lleida, Oriol Oró; el regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro; la subdirectora Regional de Salut Pública a Lleida, Mercè Bieto, i el president d'ASAJA Lleida, Pere Roqué.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Promocionar i fer valdre el sector de la fruita dolça de Lleida

L'objectiu principal de la campanya és promocionar i fer valdre el sector de la fruita dolça de Lleida, enguany posant l'èmfasi en els beneficis del consum de fruita per a la salut, seguint les recomanacions de l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT). Durant la propera Fira Agrària de Sant Miquel de Lleida, del 26 al 29 de setembre, tots els visitants rebran una bossa amb diferents peces (pomes, peres i fruita d'os) que podran recollir en els estands que s'instal·laran als accessos al recinte firal.

 

Les bosses aniran acompanyades d'un tríptic informatiu amb recomanacions per al consum de fruita, així com les principals xifres de producció de fruita d'os, poma i pera. Així mateix, s'ha produït un espot per donar a conèixer la campanya que es difondrà per xarxes socials i mitjans locals que també pretén animar a visitar aquesta nova edició de la Fira de Sant Miquel.

 

El suport de les administracions a la campanya

Durant la presentació, Pere Roqué ha agraït el suport de les administracions a la campanya que endega ASAJA Lleida «perquè entre tots puguem contribuir a fer que augmenti el consum de fruita dolça i de productes de proximitat». Roqué ha explicat que com a organització agrària «som els primers que hem d'intentar fer entendre a la gent que menjant una peça de fruita o una carn del territori, a més de fer salut, ajudem a assentar gent al territori, reduïm el despoblament de les zones rurals i contaminem menys, ja que evitem el transport innecessari dels productes».

 

El regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro, ha agraït la iniciativa per difondre els beneficis de la fruita i promoure el consum de proximitat. «Sembla que no hauria de fer falta una campanya d'aquest tipus, però desgraciadament sí que cal i molt, ja que tot i que, per una banda creix la sensibilització per tenir hàbits saludables, paral·lelament en la nostra societat es donen comportaments que van en sentit contrari, abusant del menjar precuinat i ràpid», ha destacat Castro.

 

Promoure l'alimentació i els hàbits de vida saludables entre la població

Per la seva banda, la subdirectora Regional de Salut Pública a Lleida, Mercè Bieto, ha explicat que des de l'ASPCAT treballen per promoure l'alimentació i els hàbits de vida saludables entre la població. «El consum de fruita és promotor de salut, per dos vessants, per una banda ens protegeix de malalties cròniques, i per altra és una font de nutrients», ha destacat Bieto.

 

Des de l'ASPCAT duen a terme campanyes adreçades a diferents sectors de la població, com és el cas dels infants a les escoles o al sector de la restauració, per promoure la dieta mediterrània amb presència de fruita fresca de temporada als menús. A més, l'any 2018 van publicar la guia «Petits canvis per menjar millor», on es donen missatges concrets i senzills sobre els aliments i les conductes que cal potenciar, els que cal reduir i aquells que convé canviar per tal de ser més saludables i respectuosos amb l'entorn.

 

«L'important és que entre tots sumem i fem arribar el missatge que la fruita fresca dóna salut, i més si és de temporada i si és del territori, així segur que s'aconsegueix fruita més gustosa, més econòmica i més sostenible i respectuosa amb el medi ambient», ha explicat Bieto. Es tracta del segon any consecutiu que ASAJA Lleida posa en marxa aquesta iniciativa per la Fira Agrària de Sant Miquel. L'any passat la campanya portava per lema «Un dels nostres tresors».

 

També et poden interessar…