Catalunya Diari

Postius proposa semàfors intel·ligents per acabar amb els punts de col·lapse viari

Postius proposa semàfors intel·ligents per acabar amb els punts de col·lapse viari| Redacció - Fotografia: CiU Lleida

 

L’alcaldable de CiU a Lleida, Toni Postius, ha anunciat aquest dijous la introducció d’una regulació semafòrica intel·ligent que permeti una variació dels temps d’espera dels semàfors, en funció de les circumstàncies de cada moment, de forma automàtica o manual. Aquest sistema canviaria la regulació semafòrica existent a la ciutat que, actualment, es limita a donar pas alternatiu a vianants i vehicles cada cert temps.

La instal·lació d’aquests semàfors en els principals eixos vials de la ciutat i de major trànsit, “permetrà que, en situacions d’embussos, es pugui allargar el temps de canvi dels semàfors, per tal d’agilitzar el trànsit de certes zones de forma automàtica i remota”, ha precisat Postius.
 
Alhora, ha recordat que aquest sistema farà possible que el transport públic tingui preferència a l’hora de circular, atès que els semàfors es posaran en verd automàticament quan detectin que s’aproxima un autobús, i que els serveis d’emergència i policials tinguin pas preferent sense causar situacions de perill a la resta de conductors.
 
En relació a determinats punts de la ciutat amb problemes crònics i habituals de trànsit, Postius fixa nou punts d’actuació prioritària sobre els quals no s’ha incidit i que cal descongestionar. En el cas de l’entrada a Lleida per la carretera d’Osca, proposa un canvi de regulació semafòrica que passa per reduir el nombre de semàfors existents. També planteja el desdoblament de la carretera d’Osca fins a l’Autovia A-2.
 
En el tram comprès entre la Rambla Aragó, plaça Ricard Vinyes i Rovira Roure, es contempla un canvi en la regulació semafòrica en determinades franges horàries que permeti guanyar un 20% de rapidesa. Pel que fa al tram comprès entre la Rambla Ferran fins a la Plaça Ramon Berenguer IV, Postius planteja una reformulació integral de la mobilitat de tota la zona que permeti que aquest accés a la ciutat no es col·lapsi en determinats moments del dia.
 
També reclama una regulació semafòrica per guanyar fluïdesa en punts amb major densitat de trànsit de la ciutat, com ara, Príncep de Viana i l’Estació de Renfe; el tram entre l’avinguda Madrid, Alcalde Areny, Catalunya i la plaça Espanya;  el tram entre l’avinguda de Lleida i el Passeig de Ronda, la  rotonda entre l’Avinguda Indústria i la LL-11 i,  finalment; el tram comprès entre el carrer Baró de Maials i l’avinguda Tortosa, on també es permetrien els girs a l’esquerra per als vehicles provinents del polígon industrial.
 
Pel que fa a la rotonda entre l’avinguda de Miquel Batllori, Lleida i Estudi General, proposa una reordenació dels accessos i una regulació semafòrica intel·ligent a les zones comercials de Copa d’Or, per tal de descarregar el trànsit en aquest indret.



Comentaris
Enric
Ja era hora que algú fes propostes concretes sobre problemes concrets dels lleidatans i es deixés de discursos estàndard buits i promeses precioses però de difícil o impossible compliment ...\r\n\r\nD'això se'n diu fer política ... \r\n\r\nD'altres suggeriments on l'alcaldable podria proposar coses concretes:\r\n- impostos municipals\r\n- privatitzacions serveis municipals a preu d'or (autobusos, zona blava, aigua, ...)\r\n- pla integral de millora, reparació i neteja dels espais públics de Lleida\r\n- iniciatives lúdiques, esportives i culturals a preus normals (no el desgavell de la Llotja ...)\r\n...
Jordi
Si es cert que es hora que es facin propostes concretes per als problemes que afecten a la ciutat, el que si es demanaria que quant es formulin aquestes propostes siguin novedoses i de collita pròpia, aquest sistema de controls semàforics fa anys que estan en marxa, aixi com altres mesures de estalvi energètic en l'enllumenat públic , que ara es venen com un gran projecte de les noves privatitzacions i que han estat disenyades i moltes ja posades en marxa per els equips tècnics municipals .

envia el comentari