Catalunya Diari

Primera tesi doctoral defensada telemàticament a la UdL arran del coronavirus

La investigació versa sobre la tecnologia en l'aula de música als graus de mestre
La tesi es va defensar per videoconferència
La investigació versa sobre la tecnologia en l'aula de música als graus de mestre | LleidaDiari.cat

'La tecnologia a l'aula de música dels graus de mestre: continguts, usos i perfil del professorat', és el títol de la primera tesi doctoral que s'ha defensat per videoconferència a la Universitat de Lleida (UdL), a causa del confinament per la pandèmia de la covid-19.

 

Aquesta tesi, coodirigida pels professors Xavier Carrera Farrán (UdL) i Josep Gustems Carincer (Universitat de Barcelona), és obra de Diego Calderón Garrido, titulat superior de música-especialitat jazz pel Conservatori Superior de Música de Pamplona i Màster universitari en música com a art interdisciplinari per la UB. La propera defensa de tesi via telemàtica serà aquest dimarts 28 d'abril.

 

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

 

La presència de les TIC en les assignatures de música dels diversos graus

La recerca analitza la presència de les TIC en les assignatures de música dels diversos graus de mestre de les universitats de l'estat espanyol, a partir d'un estudi detallat dels plans docents d'aquestes matèries i d'un qüestionari aplicat a una mostra representativa de professorat de música de totes les universitats.

 

La conclusió d'aquesta investigació és que «ni les assignatures relacionades amb la música, ni el personal docent que les imparteix, sembla ser prou conscient de la necessitat de la inclusió de les TIC ni dels beneficis que comporten si tenim en compte la realitat que es trobaran a les seves aules els futurs i les futures mestres de didàctica de l'expressió musical», explica l'autor.

 

El tribunal estava integrat per Raquel Gil Fernández (Universitat Internacional de La Rioja), Jordi Coiduras Rodríguez (UdL) i Ana Mercedes Vernia Carrasco (Universitat Jaume I). La tesi, realitzada en el marc del Programa de doctorat en Tecnologia educativa de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, ha obtingut un excel·lent cum laude.



Comentaris

envia el comentari