Presenten una nova proposta per l’estació d’autobusos de Lleida

El PSC va presentar aquest dimecres al·legacions al projecte de la nova estació d'autobusos de Lleida que es preveu construir a l'edifici dels Docs, al carrer Princep de Viana amb Plaça de Ramon Berenguer IV. El grup municipal socialista proposa desplaçar aquest equipament al lloc previst inicialment, és a dir, a Príncep de Viana amb avinguda del Segre, o bé a Roger de Llúria i aposta per destinar els Docs a un equipament cívic obert a la ciutadania.

 

El cap de l'oposició a la Paeria, Fèlix Larrosa, insisteix que ubicar la nova estació d'autobusos als Docs comportarà un impacte negatiu al patrimoni històric de l'equipament, a més de problemes de mobilitat i de crear una divisió entre el barri de Pardinyes i el centre de la ciutat.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Larrosa lamenta que l'objectiu del projecte inicial, que era tenir una Rambla de Ferran continua que s'uneixi fins a la Plaça de Ramon Berenguer IV, ja no serà possible perquè es consolida l'espai com una gran rotonda de circulació fruit de la ubicació de l'estació d'autobusos als Docs. En aquest sentit, critica que el projecte actual farà impossible gestionar la quantitat de vehicles que assumirà el carrer Princep de Viana, on vaticina que hi haurà «caos circulatori» per la «sobrecongestió» de cotxes i autobusos «en certes franges horàries».

Imatge de Fèlix Larrosa

El PSC proposa desplaçar l'estació d'autobusos de Lleida a Príncep de Viana amb avinguda del Segre o a Roger de Llúria | LleidaDiari.cat

 

La divisió urbana existent entre el barri de Pardinyes i el centre de la ciutat

Pel que fa a la divisió urbana entre el barri de Pardinyes i el centre de la ciutat, el líder socialista reafirma que la construcció de la nova estació consolida la divisió urbana existent entre el barri de Pardinyes i el centre de la ciutat. Així mateix, afegeix, dificulta les millores previstes en un futur desenvolupament del Pla de l'Estació, pel que fa referència al cobriment de les vies i al passeig per a vianants que unia els barri amb el centre. «És una qüestió de model de ciutat, nosaltres som partidaris d'aconseguir la permeabilitat del barri amb el centre i el govern actual no», ha dit.

 

En referència a l'edifici dels Docs, Larrosa ha assenyalat que «està contemplat al catàleg de bens protegits de la ciutat ja que té elements molt rellevants des del punt de vista d'interès històric, artístic i arquitectònic del primer terç del segle XX d'estil modernista». El mateix catàleg, apunta, defineix elements de manteniment obligat dels Docs com són les cobertes, l'envoltat de l'edifici o els acabats cromàtics. «Fer-hi una estació d'autobusos no és la millor manera de conservar i potenciar el bé catalogat», comenta, i aposta per destinar els Docs a un equipament cívic obert a la ciutadania «per preservar un edifici històric i cabdal de la ciutat en favor dels ciutadans».

 

És per això que el líder socialista ha posat damunt la taula la proposta de desplaçar l'estació al lloc previst inicialment, és a dir, al carrer Princep de Viana amb avinguda del Segre, tal com preveia el projecte constructiu redactat per la Generalitat l'any 2013. Larrosa ha apuntat que aquesta opció «estalvia problemes des del punt de vista de la mobilitat i fa viable el pla de l'estació». Tanmateix, ha obert la porta a estudiar un nou emplaçament, al carrer Roger de Llúria, i obrir la porta nord de l'estació del Ferrocarril. «Cal treballar des del consens, hem de buscar fórmules que siguin vàlides per tothom. Si cal, estem oberts a parlar-ne i buscar una ubicació que ens sembli bé a tots i que no tingui conseqüències negatives irreversibles per a la ciutat», ha dit.