Catalunya Diari

Realitat virtual i mixta, a les Jornades de Turisme de la UdL

Entre els participants, el CEO de l'empresa Virtual Voyagers
Regala a la teva parella unes ulleres de realitat virtual el 14 de febrer
La fira de turisme de la UdL ofereix la realitat virtual | CatalunyaDiari.cat

La realitat virtual, que ens permet endinsar-nos en mons 100% digitals però d'aparença real, i la realitat mixta, que combina l'entorn real amb personatges i objectes que no ho són, seran protagonistes a les 8es Jornades de Turisme de la Universitat de Lleida, que tindran lloc aquest dijous, 27 de febrer, a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus 1 d'octubre.

 

I és que el sector ja ha començat a incorporar aquestes noves tecnologies de contingut immersiu en la promoció i la comercialització.

 

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

 

Veure el teu viatge en realitat virtual

«Hi ha agències de viatges que abans de vendre el paquet turístic te l'ensenyen a través de realitat virtual per intentar fer tangible el producte i que et facis a la idea d'on aniràs i què veuràs: la cabina d'un vaixell, una habitació d'un hotel o una platja», explica la coordinadora de les Jornades, la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme Eva Martín.

 

En el marc de la trobada, el CEO de l'empresa Virtual Voyagers, Edgar Martín-Blas, explicarà com apliquen el hardware de simulació, la intel·ligència artificial i el Big Data. «S'està creant un nou internet posicional i volumètric que aviat i de la mà de Facebook, Apple, Microsoft, Google o Magic Leap conviurà amb el món que veiem», avança aquest director creatiu que ha treballat per a empreses com ara Ferrari, Disney o Inditex.

 

El sistema  Magicverse

És el que s'anomena Magicverse, un sistema de sistemes emergent que uneix el físic amb el digital, a gran escala i de manera persistent dins d'una comunitat de persones. En el mateix vessant empresarial, les Jornades de Turisme de la UdL comptaran enguany amb el soci director de la consultoria de màrqueting The digital band, Fabián González.

 

La part més acadèmica recaurà en el president de l'Associació espanyola de màrqueting acadèmic i professional (AEMARK) i catedràtic de la Universitat de Cantàbria, Ángel Herrero; la professora de la Universitat de València Carla Ruiz; i la professora de la UdL i membre de l'European Sustainable Hospitality Club, Maribel Esparcia.

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari