Acord per reduir un 10% de sucre, greixos i sal en productes d’alimentació

Empreses com El Corte Inglés, Mercadona, Coca-Cola i moltes altres han signat un conveni amb el Ministeri de Sanitat que afectarà a més de 4.000 aliments i begudes
Les begudes amb gas també contenen altes quantitats de sucres i calories.
Les begudes amb gas també contenen altes quantitats de sucres i calories. | LA COCTELERA

 

Segons informa ‘La Coctelera’el compromís de reduir un 10% de sucres, greixos saturats i sal en productes alimentarisel Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social del govern de l’Estat ha signat uns convenis amb 398 empreses alimentàries i de begudesMercadona

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Aquest compromís afecta a més de 4.000 aliments i begudes de 13 grups diferents: begudes refrescants, brioixeria i pastisseria, cereals, cremes, derivats carnis, galetes, gelats, nèctars de fruites, pa especial envasat, plats precuinats, productes lactis i salses.

 

El que es vol assolir amb aquestes accions és reduir la sal en un 16%, els greixos trans en un 5% i en un 10% els derivats carnis, com el pernil cuit extra, el pit de gall d’indi o el xoriço. A més, també es vol disminuir la quantitat de sal en un 10% en patates fregides, aperitius salats i plats precuinats.

 

Pel que fa als greixos saturats, les 398 empreses que han signat l’acord amb el Ministeri, s’han compromès a reduir en un 10% d’aquests en productes com les patates fregides, les crispetes de microones o els ‘nuggets’; i un 5% en les galetes i brioixeria

 

 

El sucre també es veurà reduït, arribant fins a un 18% en les maioneses, a un 10% en els productes lactis com els iogurts i un 5% en croissants o pa de motlle.

 

En conjunt, aquest pla engloba a cinc grans sectors d’empreses: fabricació, distribució, restauració col·lectiva, restauració moderna i distribució automàtica (vending).

 

Molts productes reduiran un 10% de sucre, greixos i sal en els seus aliments
Molts productes reduiran un 10% de sucre, greixos i sal en els seus aliments | LA COCTELERA

 

Moltes altres empreses han signat l’acord

Són moltes les empreses que s’han sumat aquesta iniciativa, com per exemple: Kellog's, Coca Cola, Pepsico, Grefusa, Campofrío, El Pozo, Nueva Pescanova, Findus, Danone o Bimbo. A més, empreses que es dediquen a la distribució d’aquests productes com Mercadona, Carrefour, Eroski, Lidl, Supercor, El Corte Inglés, Dia, Consum o Covirán. I  també, empreses de restauració com Telepizza, Grupo Vips, La Tagliatella, Rodilla, McDonald's, Five Guys o KFC.

 

Els pròxims dies, es podran veure els acords al web de l’Agència Espanyola d’Alimentació i Nutrició (AESAN) i a més a més, es publicaran al BOE. Aquesta mateixa agència, que depèn del Ministeri de Sanitat, serà l’encarregada de realitzar el seguiment de totes les adhesions que s’hagin acordat i de comprovar el seu compliment.

 

 

La Ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social, María Luisa Carcedo es mostrava molt orgullosa d’aquesta fita: «Aquest esforç enorme de la indústria és una fita, una passa molt important. Un pas més per aconseguir una alimentació més saludable. Podem estar orgullosos de les nostres empreses, que ens demostren ser responsables amb el tema de la salut. Aquest pla tindrà un impacte molt significatiu en la composició nutricional».

 

Carcedo ha explicat que l'obesitat i la mala alimentació afecta en major mesura a les rendes més baixes, i per aquest motiu un dels objectius d’aquest pla és «combatre les desigualtats en salut». A més, lamentava que les dietes poc saludables «són la causa de més morts i malalties a tot el món que no pas el consum d’alcohol, tabac i drogues».

 

 

Estratègia NAOS

Seguint les directrius de l’estratègia de salut NAOS (Nutrició, Activitat Física, i Prevenció de l'Obesitat), dissenyada amb l’objectiu de combatre l’obesitat mitjançant el foment d’una alimentació saludable i de la pràctica esportiva, el Ministeri de Sanitat ja va anunciar el passat mes de novembre el nou format d’etiquetes nutricionals NutriScore i el reforç del Codi de Publicitat d’Aliments i Begudes per a menors, el codi PAOS. Tot i això, la mateixa Ministra Carcedo, expressava la necessitat de treballar conjuntament amb les empreses, «El codi PAOS no és suficient, necessitem el vostre compromís. Esperem, que això sigui l’inici d’una llarga amistat».

 

Per la seva banda, el president de la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB), Tomàs Pascual Gómez-Cuétara, que ha comparegut amb la ministra i el secretari del Ministeri de Sanitat, Faustino Blanco, per ratificar el conveni, ha defensat que: «La indústria d’alimentació i begudes està en molt bona sintonia amb els eixos de l’estratègia NAOS en la promoció d’estils de vida saludables. Com a actor destacat econòmicament i socialment, tenim un paper molt actiu en la millora del benestar i la salut de la població».



Comentaris

envia el comentari