Tots els equips d'atenció primària de Lleida ja compten amb l'eConsulta, una eina que permet als ciutadans enviar consultes al seu metge i infermera

Es tracta d'una eina de comunicació no presencial integrada al portal de 'La Meva Salut' que permet als ciutadans enviar consultes al seu metge i infermera

La Regió Sanitària de Lleida ha desplegat aquest mes d'octubre l'eConsulta en tots els equips d'atenció primària (EAP) de la regió, un total de 23. Es tracta de la primera regió sanitària de Catalunya que assoleix el 100% de desplegament. L'eConsulta és una eina de consulta no presencial entre el ciutadà i el professional de salut que complementa l'atenció presencial, que permet estalviar tràmits i temps i que s'està implementant de manera progressiva. Per accedir-hi els usuaris han de tenir activat el seu portal digital de 'La Meva Salut', l'accés al qual s'ha de sol·licitar als centres d'atenció primària. L'eConsulta permet resoldre necessitats del ciutadà sense que professional i pacient comparteixin espai i temps. L'usuari pot enviar consultes al seu metge i infermera en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu. Admet fitxers annexos i permet veure l'historial de consultes fetes, accedir-hi en qualsevol moment i rebre notificacions per correu electrònic quan el professional ha respost la consulta.

  

L'accés a l'eConsulta només és possible per mitjà de l'espai digital de 'La Meva Salut', fet que dóna la màxima seguretat i garantia de confidencialitat en la comunicació. Tota la informació i els missatges que es generen amb l'eConsulta resten incorporats a la història de la clínica del ciutadà. 

 

Fins al moment, ja han utilitzat el servei de l'eConsulta a la Regió Sanitària de Lleida un total de 1.350 pacients, i els temes que els ciutadans més consulten a través del servei són els relacionats amb algun problema de salut, ja conegut pel professional, dubtes sobre la medicació o resultats i comentaris sobre proves diagnòstiques: analítiques, proves de radiologia, entre d'altres. Cal tenir present que, com que no és un servei en línia, no està previst per a consultes urgents o que requereixin una resposta immediata. Per aquest tipus de consultes es pot trucar al 061 CatSalut Respon o adreçar-se directament al CAP, a un Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) o bé a un servei d'urgències hospitalàries.



Comentaris

envia el comentari