Renfe convoca cinc dies de vagues aquest estiu

Es veuran afectats els serveis d'Alta Velocitat i Llarga Distància
Imatge d'arxiu d'un tren d'Avant
Imatge d'arxiu d'un tren d'Avant | CatalunyaDiari.cat

 

Els treballadors de Renfe Catalunya tornen a convocar dies de vaga en els serveis d'Alta Velocitat i Llarga Distancia de Renfe del territori català. En concret hi ha previstos cinc dies en què els serveis no funcionaran de forma normal, s'han planificat perquè coincideixin amb l'operació tornada de juliol i l'operació sortida de l'agost.

 

La vaga es farà els dies 26 i 31 de juliol, divendres i dimartsrespectivament, i també dimecres 1, divendres 3 i divendres 10 d'agost, uns dies en què el trànsit ferroviari és més elevat que mai per coincidir amb les vacances d'estiu.

 

Cal dir, a més que, tot i que la vaga és només a escala de Catalunya, pot afectar serveis d'Alta Velocitat i Llarga Distancia de la resta d'Espanya però que tinguin origen o destí al territori català.


Vaga de trens per protestar contra la falta de personal

Aquestes es tractaran d'unes noves vagues per reivindicar la falta de plantilla al servei, una cosa que no és nova. De fet, durant el mes de març d'aquest mateix any, els treballadors de Renfe ja van convocar vagues per tres dies diferents pel mateix motiu.

 

Des d'UGT s'assegura que actualment «no hi ha suficient personal per garantir l'auxili o evacuació dels viatgers, ni l'acompanyament a menors ni de les persones amb mobilitat reduïda», és per això que volen fer pressió a través de les vagues demanant que s'augmenti el personal.

 

Afirmen, a més, que aquesta falta de plantilla«afecta la qualitat del servei de manera habitual i també pot afectar greument la seguretat dels viatgers», pels motius que ja han exposat. Per tot això ja s'han previst aquests cinc dies de vagues per l'estiu.


Els treballadors de Renfe segueixen queixant-se

Així doncs, Renfe convoca una altra onada de vagues per aquest any, de la mateixa forma que ja va fer el mes de març i amb el mateix objectiu, demandar un augment de la plantilla al servei. En aquella ocasió ja van explicar que mesures d'aquest tipus tenen l'objectiu únic de «pressionar l'empresa»per aconseguir que aquesta ofereixi noves places per ocupar llocs de treball.

 

En concret, afirmaven que Renfe Catalunya ha perdut més de 40 places de treball perquè molta gent ha marxat però no s'ha contractat ningú per substituir-los, per contra el que ha passat segons Comissions Obreres, és que aquestes feines han estat «centralitzades en la seva majoria».



Comentaris

envia el comentari