Catalunya Diari

Menús ‘Caragolada’ i ‘Cuines de Lleida’, nova promoció gastronòmica a Lleida

La campanya anirà traçant el mateix trajecte que la campanya general de promoció turística, 'Lleida, tot el que estimes'

Imatge de la presentació de la nova campanya turística presentada al Parador de Lleida
Menús ‘Caragolada’ i ‘Cuines de Lleida’, nova promoció gastronòmica de Turisme de Lleida | LleidaDiari.cat

La Paeria, a través de Turisme de Lleida, ha presentat al Parador la campanya de suport a la restauració de la ciutat amb una iniciativa que s'emmarca dins la campanya de promoció turística 'Lleida, tot el que estimes, amb qui més estimes'.

El tinent d'alcalde i president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha presentat la campanya amb la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Rosa Pujol; el director del Parador, Miquel López; el gerent de la Federació d'Hostaleria, Ramon Solsona, i responsables de 6 dels 20 restaurants que hi participen. Cerdà ha felicitat la iniciativa i ha valorat els restaurants que se sumen a aquesta acció de promoció en clau ciutat. 

▶ INVITACIÓ: Ja us podeu unir al grup oficial de Facebook del Lleida Diari on comentem entre tots les notícies de Lleida! Us informareu, podreu comentar l'actualitat i també us entretindreu. FEU CLIC AQUÍ, US ENCANTARÀ!

 

20 restaurants adherits

Des de mitjans de juny, i respectant les aturades imposades per les restriccions per la Covid-19, Turisme de Lleida ha anat divulgant la iniciativa entre el sector i s'ha ofert als restaurants de la ciutat la possibilitat de participar en el projecte d'aquesta campanya que continuarà oberta perquè qualsevol establiment de la ciutat s'hi pugui sumar, de forma gratuïta. Hi ha 20 restaurants adherits. Per participar-hi, només cal contactar amb Turisme de Lleida, que un cop registrades les dades i el menú proposat, inclourà el restaurant a la seva pàgina web –les reserves s'han de fer contactant amb cada restaurant-.

La idea global d'aquesta promoció gastronòmica gira al voltant de la creació de dos menús gastronòmics que es basen en la identitat culinària de la ciutat i s'han elaborat valorant els productes locals, de proximitat i amb Denominació d'Origen de Lleida. També els vins que s'hi serveixin hauran de ser de Lleida.

Dues propostes de menú

-Menús 'CARAGOLADA A LLEIDA', que inclou els caragols i se centra en la cuina de carns, peixos i verdures a la brasa, a la graella o altres formes de cocció pròpies de la cuina més tradicional.

-Menús 'CUINES DE LLEIDA', elaborats amb productes de proximitat amb qualsevol estil o tècnica de cuina, tradicional o de nova creació.

Els menús s'ofereixen amb preu tancat, segons la proposta de cadascun dels restaurants participants, i es poden consultar a l'apartat de gastronomia de la pàgina web www.turismedelleida.cat.

S'emmarca en l'Operació 5 de Turisme Agrointel·ligent del programa FEDER 

Aquest programa gastronòmic, impulsat per Turisme de Lleida, es difondrà a les xarxes socials i s'emmarca en l'Operació 5 de Turisme Agrointel·ligent del programa FEDER Inno4Agro. D'aquesta manera, es promocionen vincles entre els processos de producció agroalimentària, el potencial dels productes agroalimentaris de qualitat i el patrimoni natural i cultural del territori. Alhora, es treballa per convertir la demarcació de Lleida en referent de destinació turística intel·ligent i contribuir a la transformació econòmica de les terres de Lleida mitjançant l'explotació d'un model específic de Turisme Sostenible.

La campanya de promoció gastronòmica de la ciutat de Lleida s'inicia ara i anirà traçant el mateix trajecte que la campanya general de promoció turística, que s'anirà estenent al llarg del curs i es basa en 4 eixos: patrimoni, cultura, natura i gastronomia.


Comentaris

envia el comentari