Catalunya Diari

S'inaugura una nova sala d'audiometria al Servei Educatiu del Segrià per valorar la pèrdua auditiva d'uns 300 alumnes

El departament d'Ensenyament ha invertit 40.000 euros per dotar el nou espai de la tecnologia més avançada per atendre nens i joves fins als 18 anys

Detall de les instal·lacions de la sala d'audiometria | LleidaDiari.cat

La seu del Servei Educatiu del Segrià ubicada a l'Institut Joan Oró de Lleida ha inaugurat aquest dimarts una nova sala d'audiometria del Servei Educatiu CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius). Aquest ens depèn del departament d'Ensenyament, que hi ha invertit 40.000 euros. Es tracta d'un nou espai construït amb la tecnologia més avançada pel que fa a la enginyeria acústica, que permet valorar el grau d'agudesa auditiva i de percepció del so i la parla dels infants i joves d'entre 0-18 anys. Tal com ha explicat la directora del CREDA, Rosa Pereta, l'objectiu és saber "quin grau de pèrdua auditiva tenen els nens i assessorar sobre quins aparells els hi convé més". La Unitat de Valoració i Orientació Audioprotètica del CREDA Lleida està format per una professional audioprotesista, amb qui col·laboren els altres professionals del CREDA (psicopedagoga i logopedes), que donen servei a uns 300 alumnes.

Durant el curs, es duen a terme 152 valoracions audiològiques dels alumnes sords atesos pel CREDA i 26 alumnes sords més atesos pel CEE i altres. També es realitzen 115 valoracions audiològiques derivades pels serveis mèdics de l'Hospital Arnau de Vilanova i el Santa Maria de Lleida. Pereta ha explicat que la sala d'audiometries del CREDA estava ubicada des dels anys 90 a les llars de Sant Josep, que estaven especialitzats en alumnes sords. Ara, però, la seu del CREDA s'ha traslladat a l'Institut Joan Oró, i ha calgut habilitar una cabina per la coordinació entre professionals i per donar un servei global a les famílies.

La tasca principal de la Unitat de Valoració i Orientació Audioprotètica del CREDA Lleida és valorar les capacitats auditives de l'alumnat amb pèrdua auditiva i de potenciar-les, tant com es pugui, mitjançant l'adaptació de pròtesis auditives i la utilització, si escau, d'altres ajuts electroacústics. També li correspon informar de l'ús i manteniment d'aquests ajuts, així com del pronòstic audioprotètic, és a dir, dels beneficis que n'obtindrà amb la seva utilització i de les dificultats que poden persistir. Des del CREDA també van atendre l'any passat uns 250 nens amb trastorns greus de llenguatge, parla i comunicació.


Comentaris

envia el comentari