Catalunya Diari

La transformació la C-12 es comença a materialitzar amb la millora del tram Lleida-Alfés

Territori licita la redacció dels dos projectes i millorarà el ferm del tram Xerta-Aldover a la tardor
Pla mitjà del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet
La transformació la C-12 es comença a materialitzar amb la millora dels trams Tortosa-Amposta i Lleida-Alfés | LleidaDiari.cat

La transformació de l'Eix de l'Ebre, la carretera C-12 que uneix les Terres de l'Ebre i Lleida, es comença a materialitzar. Territori licita la redacció del projecte constructiu dels dos primers trams, entre Alfés i Lleida i entre Tortosa i Amposta i es redactarà aviat el projecte entre Garcia i Móra la Nova. La transformació planteja crear 12 trams amb dobles carrils en un sentit, millorar el ferm i els talussos. La inversió supera el 67 MEUR.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i els delegats del Govern a Lleida i l'Ebre, han destacat que, més enllà de resoldre els problemes de seguretat i accidentalitat sobretot en alguns punts negres, el projecte compleix l'objectiu de convertir la C-12 en un eix viari estratègic.

  

▶ INVITACIÓ: Ja us podeu unir al grup oficial de Facebook del Lleida Diari on comentem entre tots les notícies de Lleida! Us informareu, podreu comentar l'actualitat i també us entretindreu. FEU CLIC AQUÍ, US ENCANTARÀ!

També es licita la redacció del projecte constructiu del tram Tortosa-Amposta

A l'Ebre, també es licita la redacció del projecte constructiu del tram Tortosa-Amposta, prioritari pel seu alt volum de tràfic, i s'obrirà la licitació aviat del tram Garcia-Móra la Nova. Aquestes primeres actuacions al llarg d'uns 22 quilòmetres superaran els 15 milions d'euros d'una inversió global de més de 67 milions – 60 en projectes estructurals i 7 en millores a curt termini-.

L'Eix de l'Ebre, amb 133 quilòmetres entre Lleida i el Montsià, té un trànsit «notable», que oscil·la al tram ebrenc entre els 2.700 i els 12.600 vehicles diaris, i a Lleida, entre els 2.764 i els 6.123 vehicles diaris. «Les millores que ara engeguem no són només en la seguretat del trànsit o en la confortabilitat derivada de fer-hi carrils 2+1, sinó que van més enllà perquè suposen també una millora per a la vida de les comarques de Lleida i de l'Ebre», ha destacat Calvet. «És una millora integral, un pensar en gran, amb ambició, per fer d'aquest eix bàsic un eix de prosperitat. Amb l'engegada de projectes i de les actuacions ha d'esdevenir l'eix de la reactivació econòmica que necessiten les Terres de l'Ebre, les comarques de Lleida i tot el país», ha afegit.

L'obertura d'un important corredor des del sud

També el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha assenyalat que al C-12 intersecciona a comarques lleidatanes amb l'AP-2, l'A-2, l'N-230, l'N-240, la C-13 i l1 C-14 i que la millora de l'Eix de l'Ebre suposa l'obertura «d'un important corredor des del sud - des d'Amposta però també des de terres valencianes i més enllà-, fins a un corredor molt potent que acosta al nord d'Espanya i al sud del territori francès». Des de Lleida i l'Ebre es reivindica la C-12 com «una via estratègica» i Farré ha recordat que cal apostar per l'economia digital, «que no es pot menystenir» però també per les bones comunicacions terrestres.

«Pels cables no baixen ni portes ni finestres ni brics. Necessitem imperiosament que la canalització de productes i serveis també es faci a través d'aquestes vies, de manera segura, sòlida i ràpida, sense necessitat d'inversions impossibles a curt termini com serien les autovies», ha defensat el delegat a Lleida. «Un dels valors fonamentals de les nostres terres, per exemple a les Garrigues, és el paisatge, l'economia i la gent i aquest projecte, amb menys impacte territorial, permet tenir guanys en seguretat i velocitat molt notables», ha afegit.


Comentaris

envia el comentari