Catalunya Diari

TV3 cau en audiència per sota del 10%

La pública catalana queda relegada, una vegada més, a la tercera posició, per darrere de Telecinco i Antena 3
La pública catalana continua ocupant la tercera plaça en xifres d'audiència | TV3

A aquestes altures del 2017 el podi televisiu es manté inalterable. Com ja ha passat els últims mesos, Telecinco continua sent el canal més vist a l'abril a Catalunya, seguit d'Antena 3, i TV3 es manté a la tercera plaça després d'haver estat líder els set anys anteriors. El canal català no ha vist eixamplar-se excessivament la distància fins al lideratge, però la dada obtinguda, un 9,6%, és el segon pitjor registre que ha obtingut mai. A més, es tracta de la primera vegada que cau per sota de la barrera psicològica dels dos dígits durant el curs, és a dir fora de la temporada d'estiu, on la graella s'omple de repeticions. I tot això a causa de l'excel·lent resultat de la televisió de pagament, gràcies en gran part al futbol, que perjudica gairebé totes les cadenes generalistes i en obert.

L'última vegada que TV3 va caure per sota del 10% va ser a l'agost de l'any passat, en què es va assolir el mínim històric de 9,6%. Tot i així, la pública catalana ha aconseguit bones dades en les estrenes d'aquest mes de 'Nit i Dia', 'El foraster', 'Joc de cartes' i 'El lloc dels fets', que fan pensar que el mes vinent es pot marcar un punt d'inflexió en el 'prime time'. TV3 contínua liderant, de fet, aquest espai, juntament amb els informatius, però cau per culpa dels caps de setmana i les hores diürnes,  segons el diari 'Ara'. La resta de canals públics no donen tampoc cap alegria en els audímetres. El 3/24 cau a l'1,5% i l'Esport 3 es deixa tres dècimes i acaba el mes amb un 0,8%, mentre que l'únic que conserva el seu 1,2% és el Super3/33.

 

Abril també ha resultat ser un mal mes per a 8TV, que baixa tres dècimes i es queda amb tan sols 3,2% de 'share', baixant la mitjana anual acumulada per la cadena del Grup Godó. En total, la quota del català, que s'aconsegueix sumant els canals públics i privats que emeten majoritàriament en aquesta llegua, se situa en el 16,4%, un punt i mig menys respecte al mes anterior.

El primer lloc al podi català, ocupat per Telecinco amb el seu 10,8%, és un resultat suficient per imposar-se a la resta de canals, però té un gust agredolç per a Mediaset. El canal perd set dècimes, però com que els seus rivals directes també cauen, continua sent la televisió més vista a Catalunya. Amb tot, el grup mediàtic segueix sent el més seguit, amb un 26,2% de 'share' entre els seus set canals.

 

Qui sí que aconsegueix el seu pitjor resultat a Catalunya des del setembre de l'any passant és Antena 3: el canal estrella del grup Atresmedia baixa sis dècimes i es queda amb un 10,1%. L'únic canal generalista que millora és La 1, que després d'haver tocat fons diverses vegades els últims tres anys, aconsegueix un 7,4%, quatre dècimes més. A nivell de tot l'Estat, el futbol de pagament també perjudica les generalistes, però Telecinco continua sent la més vista, amb un 13,4% de 'share', tot i perdre set dècimes en un mes.



Comentaris

envia el comentari